سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ناشی از زلزله بهمئی بیشتر در حوزه شهری بوده است

فرماندار لیکک با اشاره به وقوع هفت زمین لرزه در این شهرستان گفت: خسارت ناشی از زلزله بیشتر ترک خوردگی منازل مسکونی در حوزه بخش مرکزی و در شهر لیکک بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  حکمت اله سنایی فرماندار لیکک گفت:   از ظهر دیروز  تاکنون هفت زمین لرزه که بزرگترین آن ۴.۶ درجه در مقیاس زمین (ریشتر) قدرت داشت شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی را لرزاند.

او با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از تخریب و تلفات جانی گزارش نشده بیان کرد: بیشترین خسارت مربوط به ترک خوردگی منازل مسکونی در حوزه شهر لیکک بوده است.

سنایی با اشاره به اینکه هنوز برآورد نهایی از میزان خسارت جمع آوری نشده افزود: نهاد‌های خدمات رسان در حال بررسی و ارائه گزارش نهایی هستند

فرماندار لیکک اضافه کرد: برای ارائه خدمات رسانی بهتر امروز با حضور مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلسه مدیرت بحران نیز برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: همه نهاد‌های خدمات رسان از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون در آماده باش بوده و در حال خدمات رسانی هستند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زمین لرزه بالای ۴ ریشتری در ساعات حدود ۱۱ و ۵۱ دقیقه و همچنین ۱۲ و ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه روز سه شنبه در لیکک به وقوع پیوسته است.

در ساعت‌های ۱۱:۵۷ و ۱۲:۲ و ۱۲:۱۰ و ۱۲:۲۲، ۱۵:۱۵ و ۱۹:۱۱، روز سه شنبه ۶ مورد زمین لرزه دیگر در شهر لیکک به ثبت رسید.

زمین لرزه ۴.۶ ریشتری لیکک در عمق ۱۷ کیلومتری و در فاصله ۱۰ کیلومتری لیکک، ۲۴ کیلومتری جایزان در خوزستان و۳۳ کیلومتری لنده در کهگیلویه وبویر احمد به وقوع پیوست.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بهمئی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.
انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.