سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بیمه روستاییان و عشایر از آثار تفکر مبتنی بر عدالت دولت است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ملت ایران گفتمان انقلاب اسلامی را انتخاب کرده‌اند و مسیر رشد و تعالی این ملت یک مسیر غیر قابل بازگشت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،بیگی ديروزدر مراسم شکرانه تحقق کامل بیمه روستاییان و عشایر شهرستان جلفا، با بیان این که دولت به فکر تعالی مادی و معنوی مردم و فراهم کردن فرصت‌های عادلانه برای آحاد ملت ایران است افزود: از رهگذر این تفکر شاهد به نتیجه رسیدن کارهای بزرگی هستیم که چه بسا انجام آنها در دولت‌های قبلی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید.

وی بیمه روستاییان و عشایر را از آثار تفکر مبتنی بر عدالت دولت دانست و خاطرنشان کرد: در نگاه مبتنی بر عدالت، سرمایه‌ها به نقاط دوردست سرازیر می‌شود و شرایطی را به وجود می‌آورد که مردم را از دستگاه‌های حمایتی بی‌نیاز می‌کند

بیگی توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت در خصوص توسعه مبتنی بر عدالت را یادآور شد و افزود: دولت افتخار دارد که در این نقطه مرزی شاهد تحقق توصیه‌های رهبری است و تحقق بیمه روستاییان و عشایر در شهرستان جلفا نمونه‌ای از خیل تلاش‌های دولت برای تامین عدالت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 55 درصد جمعیت روستایی و عشایر استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند که از متوسط کشوری بالاتر است.

بیگی با اشاره به اقدامات دولت در شهرستان جلفا گفت: توجه دولت به فراهم کردن امکانات معیشتی و شرایط زراعت با احیای دشت‌ها و بهره‌برداری از منابع آبی در منطقه جلفا، ساکنین این منطقه را به آینده‌ای مبتنی بر کار و تلاش و تولید امیدوار می‌سازد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در فضای ظلم و تبعیض نمی‌توان انتظار پیشرفت داشت گفت: مبنای عمل دولت بر عدالت استوار است و همین امر موجب شکوفایی استعدادها درجای جای کشور شده است.

وی اظهار داشت: هر ایرانی برای تعالی خود و فرزندانش آرزوهایی در سر دارد و اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود موجب مهاجرت و به وجود آمدن بحران‌های اجتماعی در حاشیه شهرهای بزرگ خواهد شد

بیگی تصریح کرد: آثار سیاست‌های دولت مبنی بر این که همه مردم باید سعادت خود را در همان جایی که زندگی می‌کنند جستجو کنند اکنون در دورترین نقاط کشور مشاهده می‌شود.

فرماندار جلفا نيزدر این مراسم گفت: مصوبات سفر های سه گانه هیات دولت به استان در این شهرستان با سرعت در حال انجام است.

رنجبر اظهار كرد: 134 مصوبه در مورد این توسعه و آبادانی این شهرستان در سه دوره سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی به تصویب رسیده كه از این تعداد 83 مصوبه به اتمام رسیده است.

وی افزود: كلیه روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از آب آشامیدنی، برق، مخابرات و راه برخوردار بوده و 95 درصد جمعیت آن نیز تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

رنجبر گفت: 10 پروژه بزرگ دربخش های مختلف این شهرستان به بهره برداری رسیده و پنج پروژه نیز سال آینده بهره برداری می شود كه برای آنها یكهزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار جلفا افزود: امسال 80 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای 85 پروژه در شهرستان درنظر گرفته شده كه همه این فعالیت ها از رهگذر فعالیت دولت عدالت محور عاید این شهرستان شده است.

گفتنی است: شهرستان جلفا اولین شهرستان کشور است که 100 درصد جمعیت روستایی و عشایر آن تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند و مراسم شکرانه این موفقیت نیز برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار شد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.