سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پلیس راه استان سمنان خبر داد؛

رفع مشکلات زیرساختی راه‌ها، موثر در کاهش تلفات

کبیری گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان گفت: بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد که با کنترل سرعت و رفع مشکلات زیرساختی می‌توان تردد‌های ایمن در سمنان داشته باشیم.

او افزود: اگرچه عامل انسانی رکن مهم در سوانح رانندگی است، اما در کنار آن رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و تجهیز محور‌های استان به فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش فوتی و مجروح حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد.

رییس پلیس راه استان سمنان ابراز کرد: برخی ازمحور‌ها مانند سمنان-فیروزکوه، سمنان-کیاسر و محور‌های کوهستانی شرق استان نیازمند اجرای طرح راه فرار است که مسئولان مربوط باتوجه به سردی هوا و لغزنده بودن جاده‌ها برای بازسازی جاده‌های مذکور اقدام کنند.

کبیری اظهار کرد: ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

او تاکید کرد: نصب چشم‌انداز‌های مصنوعی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسال نقلیه در جاده‌های کویری سمنان ضرورت دارد که باید با تخصیص اعتبار‌های ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های استان اقدام کرد.

رییس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و نظارت مستمر پلیس سه رکن اساسی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان است.

کبیری بیان کرد: سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان به عنوان یک چالش جدی مطرح است که باید مسئولان امر با تخصیص و تزریق به موقع اعتبار‌ها برای رفع این چالش مهم اقدام کنند.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم ۲۰ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.