سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسم‌های عجیب یک قبیله دورافتاده در پاپوآ؛

از پختن روزمره بقایای جسد اجداد تا قطع انگشتان زنان!

پختن روزانه بقایای جسد اجداد و قطع با تبر انگشتان دست زنانی که یکی از بستگان خود را از دست داده‌اند، از رسومات عجیب یک قبیله است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری که به تازگی منتشر شده است زندگی روزمره و رسومات عجیب اعضای یک قبیله دورافتاده موسوم به "‌دنی" را در پاپوا غربی واقع در کشور اندونزی نشان می‌دهد. اعضای دهکده بالیم در رسمی عجیب اقدام به پختن  بقایای جسد اجداد خود می‌کنند.

در این عمل عجیب بقایای جسد ابتدا با یک روغن خوشبو که از چربی خوک به‌دست آمده است آغشته و سپس روی دود قرار داده می‌شود. آنها به گفته خود این عمل را برای حفظ بقایای اجداد خود و به‌صورت روزانه انجام می‌دهند. یکی از  تصاویر مومیایی  متعلق به مردی با نام " ویمونتوک مابِل" است که حدود ۲۵۰ سال پیش می‌زیسته و ۲۵ زن داشته است. او در زمان حیات خود رئیس این قبیله بوده است.

این تصاویر حیرت‌انگیز توسط یک عکاس ماجراجوی ایتالیایی با نام "جیانلوکا چیودینی" تهیه شده است. او ۴۱ روز را برای پیدا کردن این قبیله که در کوهستان زندگی می‌کنند وقت صرف کرده است. بنا به گفته جیانلوکا مردمان دنی، در حالی که هفت مومیایی را در این دهکده نگهداری می‌کنند اما تنها دو مومیایی را به افراد غریبه نشان می‌دهند. 

رسم عجیب و باورنکردنی دیگر اعضای این قبیله بریدن انگشتان دست زنان است. طبق رسم این قبیله انگشتان زنان با فوت یکی از اعضای خانواده و بستگان او باید بریده شود. تصویر دیگر زنی سالخورده را نشان می‌دهد که به نشانه مرگ شش نفر از بستگانش شش انگشت دست او بریده شده است. بنا به اعتقاد اعضای این قبیله بریدن دست زنان یک سمبل و نشان‌دهنده سوگوار بودن آنها است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۶:۵۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خدا یه عقلی به این ها بده یه پولی به ما
ناصراحمدی
۱۸:۵۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
بد بختا اون اجداد و نیاکانشون بودن که هروز باید جزغاله بشن. قطع انگشتا که واقعاً مزخرفتر از قبلیه.
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
عرب جاهلیت بدتر از اینها بودند .
راستی ، چرا مردان انگشتانشان را قطع نمی کنند .؟
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
خدایا یه جو عقل
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
وحشي گری
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
وحشي گری