سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از زمینه‌های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: از جمله سرمایه‌های مهم هر سازمان "سرمایه‌های فکری" است که شامل دانش، تجربه، تخصص و توانمندی افراد، سرمایه‌های ساختاری و ایجاد ارتباط موثر بین افراد داخل و خارج از سازمان است؛ مدیریت اثربخش این نوع سرمایه در سازمان‌ها بسیار مهم است.

او ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به ویژه از جهت وجود نیروی انسانی جوان و کارآمد یک ظرفیت خوب را فراهم کرده است، البته اگرچه مثل بسیاری از قسمت‌ها با کمبود نیرو مواجه بوده و ما نیز در جلسات وزارتی پیگیر این موضوع هستیم، اما در حال حاضر نیرو‌های مشغول در کانون نیرو‌های کیفی و متخصص هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان و حتی معلمان از فعالیت‌های کانون بی‌اطلاع هستند لذا لازم است ارتباط همکاران، دانش آموزان و خانواده‌ها به ویژه در سطح مشهد با کانون حفظ شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستر بسیار مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعدادهاست چرا که فعالیت‌های آن، معطوف به علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان بوده و ممکن است در مدرسه امکان پرداختن به این فعالیت‌ها وجود نداشته باشد.

خدابنده افزود: امروز خلاء موجود در تولید محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان احساس می‌شود به گونه‌ای که گاه می‌بینیم ارتباط دانش‌آموزان با کتاب‌ها و تولیدات فرهنگی اجنبی و بیگانه بیشتر است، لذا لازم است این خلا را با توجه بیشتر به این حوزه و یا تعریف فرایند‌های نوین پر کنیم.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی و سایر مدارسی است که امکان راه‌اندازی کتابخانه ندارند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.