سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دادسرای عمومی و انقلاب و آموزش و پرورش کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: زمانی در پیشگیری از جرم به اهدافمان دست پیدا خواهیم کرد که بتوانیم در تمامی نهادهای جامعه‌پذیرکننده متمرکز شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دادسرای عمومی و انقلاب و آموزش و پرورش کرمانشاه، یکی از وظایف قوه قضاییه را مطابق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانونی اساسی پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرم زمانی محقق خواهد شد که تمامی نهادهای رسمی و مردم نهاد بتوانند در این امر دخیل باشند.

او بابیان اینکه آموزش و پرورش از جمله مهمترین نهادهای متولی پیشگیری از جرم است، عنوان کرد: معتقدیم اگر جامعه پذیری افراد به درستی توسط دستگاه‌های وظیفه‌مند انجام گیرد، به احتمال زیاد از ورود به دنیای بزهکاری جلوگیری خواهد شد.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا و با توجه نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه‌پذیری افراد بر آن شدیم تا با همکاری این نهاد اقداماتی همچون آموزش حقوقی دانش آموزان، پیامدخوانی پرونده‌های مهم و شناسایی کودکان در معرض خطر را به منصه ظهور برسانیم.

او بیان کرد: البته کاروان پیشگیری از جرم زمانی به سر منزل مقصود می‌رسد که براساس پیشگیری رشدمدار بتوانیم در تمامی نهادهای جامعه‌پذیرکننده متمرکز شویم، چرا که خانواده، مدرسه، گروه همسالان و رسانه به مثابه یک سیستم هستند و اختلال در هریک از یک نهادها ممکن است به کارکردهای نهاد دیگر خلل وارد کرده و فرد را به دنیای بزهکاری نزدیک کند.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز به اهمیت آسیب‌های اجتماعی در مدرسه و ضرورت مقابله با آن پرداخت و اقدامات دادسرا را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/ز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.