سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختیاری در صحن علنی:

بزرگترین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خرید کالا‌های آنهاست/ نباید در اشتغال جوانان سنگ‌اندازی کرد

نماینده زرتشتیان گفت: نباید در مسیر اشتغال جوانان سنگ‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مالکیت معنوی، گفت: بیش از ۲ دهه است که راجع به شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنیم و آنها را در پارک‌های تحقیقاتی علم و فناوری مستقر کرده‌ایم.

او افزود: بر اساس ماده ۴۷ برنامه چهارم توسعه شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفت و توسعه یافتند که در سال ۸۲ این ماده را در قانون ۱۳ ماده حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دائمی کردیم، اما متأسفانه به اجرای آن توجه نشده است.

اختیاری ادامه داد: تنها ۱۰ درصد گردش مالی دولت متعلق به شرکت‌های دانش بنیان است و می‌طلبد دستگاه‌ها برای حمایت از این شرکت‌ها ۳۰ درصد بودجه را در اختیارشان قرار دهند و اگر دولت نمی‌تواند برای نخبگان اشتغال‌زایی کنند اجازه دهد خودشان برای اشتغال تلاش کنند.

نماینده مجلس تصریح کرد: بزرگترین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خرید کالا‌های آنهاست البته در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ابتدای مسیر نیستیم و باید حمایت‌ها در رابطه با بیمه مافیت‌های مالی و گمرک افزایش یابد.

نماینده زرتشتیان گفت: مالکیت فکری، معنوی و صنعتی را باید نهادینه کرده چرا که قانون این مسئله چندین سال است که در مجلس بررسی می‌شود و بار‌ها با دولت برای رفع مشکلات رایزنی کردیم، شرکت‌های دانش بنیان چیزی به جز دانش ندارند بنابراین باید از این دارایی آن‌ها حمایت کرد و نباید در اشتغال جوانان سنگ‌اندازی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.