سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری:

رهایی از اقتصاد بدون نفت در گروه حمایت از شرکت‌های نوآورانه است

صاحبکار خراسانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به دستیابی اقتصاد بدون نفت کمک شایانی کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه علنی امروز پارلمان اظهار کرد: با توجه به رهنمود‌های رهبر انقلاب و تأکید ایشان در خصوص توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خوشختانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جنبش ج دیدی آغاز شده است.

او ادامه داد: اقتصاد بدون نفت، رهایی از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بالا، مبارزه با تحریم، مدیریت صنعت و کشاورزی با تکنولوژی نوآورانه، کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیلکرده از جمله دستاورد‌های حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه محسوب می‌شود و البته قانون حمایت از این شرکت‌ها باعث شده ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان پس از ارزیابی و تأیید مورد حمایت قرار گیرند.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: شرکت‌های ایجاد شده تاکنون توانسته‌اند ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کنند، لذا ۳۰۰ هزار نفر نیز از طریق این شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند، همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه ارائه شده و صندوق حمایت برای این شرکت‌ها از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: با عنایت رهبر انقلاب و همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح امروزه گذراندن خدمت مقدس سربازی در شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است و باید یادآور شد تاکنون ۷ هزار مشاوره برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه ۴۷ پارک علم و فناوری و ۲۳۰ مرکز رشد با همکاری وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد در سراسر کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امروزه ۶ هزار استارت آپ در حوزه فناوری و ارتباطات وجود دارد.

صاحبکار خراسانی گفت: ۳۴۹ شتاب دهنده کسب و کار و مرکز نوآوری در کشور ایجاد شده است و خوشبختانه اولین کارخانه نوآوری در تهران راه اندازی شده و در آینده نزدیک چندین کارخانه دیگر در مناطقی، چون مشهد، یزد و... راه اندازی خواهد شد که نیازمند حمایت این دستگاه‌ها به خصوص قوه مقننه است.

او در پایان خاطرنشان کرد: رتبه کشورمان در شاخص سهولت انجام کسب و کار بین کشور‌های دنیا ۱۲۸ است و همچنین جایگاه ۸۹ بین کشور‌های دنیا در حوزه رقابت پذیری به ایران تعلق دارد.

همچنین رتبه ایران در مولفه شروع کسب و کار در جایگاه ۱۴۷ قرار دارد که جایگاه مناسبی نیست و باید برای ارتقای آن اقدامات اساسی انجام گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.