سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خنداب خبر داد:

صادرات خوب شیلات علیرغم تحریم‌ها

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درسفر به خنداب گفت: علیرغم تحریم‌ها صادرات خوبی در سال گذشته و امسال داشتیم.

بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در جریان سفر به شهرستان خنداب در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: علیرغم تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی سال گذشته و امسال صادرات خوبی به کشور‌های همسایه به ویژه عراق، آذربایجان، ترکیه، افغانستان و به میزان کمتر به کشور‌های مثل ارمنستان صورت پذیرفت.

بهمنی افزود: در طی سال‌های اخیر علی رغم تحریم‌های ناعادلانه علیه کشورما و همچنین فشار‌های اقتصادی که به وجود آمد بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی بود که رونق خوبی رو در این عرصه از خودش نشان داد و در ارتباط با ماهیان زینتی همین اتفاق افتاد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های تحقیقات شیلات کشور حمایت از اشتغال و فعالیت‌های تولیدی خرد در زمینه آبزیان و به طور شاخص ماهیان زینتی است به دنبال این هستیم که همچون گذشته در زمینه آموزش‌های مرتبط با تولیدات خرد در مشاغل روستایی و خانگی در ارتباط ماهیان زینتی با کمک سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شیلات استان مرکزی انشالله در آینده نزدیک این فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان کرد: از ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی که در سال ۹۷ در کشور تولید شد حدود ۲ و نیم میلیون به خارج از کشور صادر شد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به استان مرکزی بود

او ادامه داد: در مجتمع کشت و صنعت محمد آباد خنداب یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیلی ارزنده‌ای را در زمینه تولید ماهیان زینتی مشاهده کردیم به طوری که ۵۸ گونه ماهی زینتی در این مجتمع در حال تکثیر است.

بهمنی اظهار کرد: از ۱۳ و نیم میلیون قطعه تولید ماهیان زینتی که در سال ۹۷ در استان مرکزی تولید شد دو و نیم میلیون قطعه مربوط به شهرستان خنداب و این مجتمع بوده است.

بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در بدو ورود به شهرستان خنداب ابتدا با حاج علی بیگی فرماندار شهرستان خنداب دیدار و پیرامون احداث شهرک ماهیان زینتی گفتگو کردندو سپس از مجتمع کشت و صنعت محمد آباد و از بخش ماهیان زینتی این مجتمع بازدید کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.