سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسوول قرآن فرهنگ و ارشاد استان سمنان:

داوطلبان زیر ۱۰ سال، شفاهی آزمون حفظ قرآن می‌دهند

مجتبی نورمحمدی گفت: بنا به درخواست‌های مکرر شرکت‌کنندگان، آزمون سراسری حفظ قرآن کریم برای داوطلبان زیر ۱۰ سال به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در آزمون سراسری قرآن و عترت امسال تا ۲۲ آذر، بیان کرد: مهلت ثبت نام در این آزمون تا ۱۵ آذر بود که با استقبال قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآنی و تقاضای تمدید، مهلت ثبت نام تا ۲۲ آذر تمدید شد.

او با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان شرکت در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از بیست و پنجم آبان آغاز شد، افزود: ثبت نام از داوطلبان حضور در این آزمون از طریق سامانه www.quranedu.ir انجام می‌شود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز کرد: برگزاری آزمون در ۲ بخش کتبی و الکترونیکی انجام می‌شود که محدودیت سنی ندارد و همه متقاضیان زن و مرد می‌توانند در آن شرکت کنند.

نورمحمدی اظهار داشت: آزمون قرآن و عترت در چهار گروه و ۱۶ رشته همزمان با سراسر کشور در هشت شهرستان استان سمنان نیز برگزار می‌شود.

او بیان کرد: آزمون الکترونیکی سبک زندگی و سیره معصومین (ع) در روز‌های ۲۵ و ۲۶ دی و آزمون رشته‌های کتبی روز پنجشنبه سوم بهمن امسال برگزار خواهد شد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به منابع آزمون قرآن و عترت امسال تاکید کرد: منابع آزمون رشته تفسیر سوره بقره بر اساس کتاب تفسیر نمونه است و قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز منابع سایر رشته‌ها است.

نورمحمدی از اعطای لوح تقدیر به تمام افرادی که امتیاز بالای ۹۰ را در این آزمون کسب کنند خبر داد و ابراز کرد: به افرادی که حد نصاب ۷۰ به بالا در بخش کتبی و ۸۰ در بخش الکترونیکی را کسب کنند، گواهینامه اعطا می‌شود و به برگزیدگان نیز جوائر نقدی تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۳۷۴ نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: شهرستان شاهرود با ۴۸۱، سمنان با ۴۰۳ نفر و دامغان با ۱۴۳ نفر در بین شهرستان‌های این استان در رده اول تا سوم قرار دارند.

تاکنون در استان سمنان، شهرستان شاهرود با ۴۱۵ نفر، شهرستان سمنان با ۳۱۲ نفر و شهرستان گرمسار با ۸۹ نفر بیشترین تعداد شرکت‌کننده در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داده‌اند.

جامعه القرآن شاهرود نیز با ثبت نام از ۳۲۰ نفر بیشترین تعداد را در بین موسسه‌های قرآنی استان سمنان را دارا است.

در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان سمنان بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند.

انتهای پیام / ن

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.