به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه ۱۸ آذر ۹۸ مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.
طهرانچی در این مراسم ضمن تبریک این روز، دانشجو را بزرگ و عزیز خوانده و گفت: ما میخواهیم از فضای گام اولی دانشگاه آزاد به گام دوم گذار کنیم. گام دوم اصل کارآمدی است. برای گام دوم باید الگوهای ذهنی و رفتاری گام اول کنار گذاشته شود و با الگوهای جدید آینده را رقم بزنیم. سازمانها اصرار دارند همچنان بر الگوهای رفتاری خود بمانند.
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر این نکته که مدیران دانشگاه آزاد باید بدانند ما برای دانشجو هستیم، اظهار کرد: مدیران بدانند که قرار است گام دوم را دانشجویان بردارند.
او افزود: امروز تعداد تشکلات و نهادها اضافه شده، اما آنچه در دانشگاه آزاد لازم است تغییر الگوی دانشجوست، باید امروز کلام و نقد دانشجو را شنید.
طهرانچی تصریح کرد: بی شک حضور کانونها و تشکلها در شورای فرهنگی، میتواند متحول کننده فضای فرهنگی باشد. مدیریت باید تنها زیرساخت را بسازد، خود دانشجوها باید بدانند که چه کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان ارائه گزارش عملکرد یکساله دانشگاه آزاد گفت: تحول ساختاری اولین گام در این باره بود، علوم انسانی هنر در کنار علوم پزشکی حرکتی در جهت بها دادن به موضوع علوم انسانی بود. چرا که بیش از ۶۵۰ هزار دانشجو در این زمینه تحصیل میکردند. علاوه بر آن معاونت فرهنگی و نوآوری تشکیل شد و پژوهش و فناوری را به این حوزه سپردیم چرا که پیشرفت کشور در این راستاست.
او ادامه داد: اقتصاد هر شهر را بررسی کرده نقش جوان را در آن شناسایی کردیم که در پی آن صندوق اجرایی با سرمایه ۶۵۰ میلیارد آغاز به کار کرد. سراهای نوآوری یکی پس از دیگری در شهرهای مختلف در حال راه اندازی است.
طهرانچی با بیان اینکه در کنار درس باید محیط کسب و کار را برای دانشجویان فراهم کرد. تاکید کرد: این کشور با این سرمایه جوان نباید در رکود اقتصادی بماند. جمعیت ۸۰ میلیونی مستحق این تنگناهای اقتصادی نیستند اگر چنین شده است مقصر ما هستیم که زیرساختهای لازم را ایجاد نکرده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار "هر دانشجو یک مهارت است" گفت: ما به سهم خود میخواهیم کلاسهای درس را به محیطهای عملی تبدیل کنیم. این عام گرایی از کجا آمده است که تنها به دانش تخصصی مجموعهای از رشتهها بها میدهیم. ما نباید مترجم سیستمهای آموزشی باشیم که جز بداندیشی ارمغان دیگری برای ما ندارد.
او در پایان یادآوری کرد: ما تصمیم داریم حرکتی را آغاز کنیم که حاصلش خروج از رکود باشد. ما از دانشگاه آزاد میخواهیم در این شرایط با نگاهی نو یک انقلابی آموزشی داشته باشد که دانشجو دغدغه شعلی نداشته باشد. امیدواریم با هدایت شما بتوانیم طرحی نو دراندازیم.
انتهای پیام/