سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام قطعی ۱۵۷ نفر از استان سمنان در انتخابات مجلس

با تایید وزارت کشور، ثبت نام ۱۵۷ نفر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱۵۷ نفر در استان سمنان در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۳۸ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند.

او افزود: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۹ نفر در استان سمنان ثبت نام کرده بودند که در این دوره، تعداد داوطلبان نسبت به دوره دهم ۴۸ نفر بیشتر شده است.

 رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه با ۵۳ نفر بیشترین داوطلب را داشته و تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه‌های انتخابیه شاهرود و میامی ۵۱ نفر، دامغان ۳۲ نفر و گرمسار و آرادان ۲۱ نفر است.

خجسته‌پور گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه نسبت به دوره دهم انتخابات مجلس، ۲۴ نفر افزایش، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۱۴ نفر افزایش، در حوزه انتخابیه دامغان ۱۱ نفر افزایش و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان یک نفر کاهش داشته است.

او اظهار کرد: با احتساب ثبت نام ۱۵۷ نفر در انتخابات و چهار سهمیه نمایندگی استان سمنان در مجلس، برای هر صندلی ۳۹ نفر رقابت می‌کنند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بیان کرد: از بین ۱۵۷ ثبت نام کننده، شش نفر سابقه نمایندگی در مجلس را دارند، ۲۱ نفر مجرد و بقیه متاهل هستند. مدرک تحصیلی ۲۲ نفر از ثبت نام کنندگان، دکترا، ۱۲۵ نفر کارشناسی ارشد، چهار نفر کارشناسی (با سهمیه ایثارگری) و شش نفر تحصیلات حوزوی است.

خجسته پور ابراز کرد: رده سنی ۱۱۱ نفر از ثبت نام کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۴۶ نفر ۵۰ تا ۷۰ سال است و تعداد ثبت نام کنندگان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال نسبت به دوره قبل، ۴۰ نفر بیشتر شده است. جوانترین داوطلب متولد سال ۱۳۶۸ است که در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ثبت نام کرده و مسن‌ترین آن‌ها از حوزه انتخابیه دامغان و متولد سال ۱۳۲۷ است.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.