سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۲۲ مدرسه کانسکی در کردستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: در حال حاضر ۲۲ مدرسه و ۲۶ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد که حذف کامل این مدارس به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماجد احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان گفت: در سطح استان نسبت به سایر استان‌های کشور تعداد مدارس خشتی و گلی بسیار کم و حدود ۶ مدرسه بود که به صورت کامل از چرخه امورشی حذف شد.

او افزود: تعداد ۱۳۰ مدرسه سنگی با ۴۶۷ کلاس درس در استان شناسایی شده که برای بازسازی آن ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان بیان کرد:طی بازدید‌های صورت گرفته از فضا‌های آموزشی مدارس، ۱۱۲ فضای غیراستاندارد و نیازمند بازسازی، ۱۳۴ مورد استفاده مشروط و ۸۸ مورد دیگر نیز با شرایط خاصی نیازمند تخریب شناسایی شده است.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه و ۲۶ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد که حذف کامل این مدارس به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

او گفت: سال گذشته هفت مدرسه با ۴۸ کلاس درس مقاوم سازی شد و امسال نیز مقاوم سازی ۱۸ مدرسه با ۴۶۶ کلاس درس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان همچنین به طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون سیستم‌های گرمایشی یک هزار و ۹۸۰ مدرسه با ۶ هزار و ۱۳۹ کلاس درس استاندارد سازی شده است.

او تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان آذر امسال تمام بخاری‌های نفتی کاربراتوردار نیز جمع‌آوری و کلاس ها به سیستم‌های گرمایشی مدرن تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.