سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزات علوم:

افزایش 50 درصدی وام شهریه دانشجویی

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزات علوم گفت: وام شهریه دانشجویی نسب به سال قبل در نیمسال دوم 50 درصد افزایش داشته است .

گودرزی، معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه خدمات رفاه صندوق دانشجویان در سه دسته تقسیم می شود که این خدمات عبارتند از ارائه تسهیلات دانشجویی و تغذیه دانشجویی،  وديعه مسکن مجردی و متاهلی، و وام تحصیلی و ضروری ممتاز است.
گودرزی در خصوص تسهیلات دانشجویی اظهار داشت: وام شهریه نیم سال دوم نسبت به سال تحصیلی گذشته در همین موقع 50 درصد افزایش داشته چنانچه در نیمسال سال جاری تنها 20 درصد افزایش داشته ایم.
وی تصریح کرد: تاکنون نسبت به وديعه مسکن پاسخ مثبت داده شده است همچنین با هماهنگی معاونت فرهنگی در خصوص وام زیارت و وام عتبات عالیات دانشجویان نیز با همکاری وزارت علوم اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی درخصوص وام تحصیلی و ضروری ممتاز دانشگاهیان اظهار داشت: یکی از برداشت هایی که کارشناسان درخصوص این وام تحصیلی و ضروری ممتاز داشته اند این بوده که اگر معدل دانشجویی در دو ترم (الف) باشد این دانشجو می تواند از وام تحصیلی و ضروری ممتاز استفاده کند و این درحالی است که علاوه بر معدل الف طبق آئین نامه باید شرایط دیگری نیز دانشجو در خصوص دریافت وام داشته باشد.

** ابلاغ میلغ 1.5 میلیارد تومان برای فعالیت های فرهنگی در خوابگاهها
گودرزی در ادامه گفت: در آستانه نیمسال دوم یارانه کالاهای اساسی نوبت سوم با 20 درصد افزایش مواجه بوده است، چنانچه کالای اساسی گوشت و برنج دانشگاهها در حال بررسی است تمام این کالاهای اساسی برای دانشجویان تهیه شود.
وی در ادامه به مسئله خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: نه تنها مسئله خوابگاه باید مورد توجه قرار گیرد بلکه حتی خوابگاههای خوابگاه داران نیز باید مورد توجه قرار گیرد چنانچه دستور العمل ایجاد خوابگاه غیر دولتی و دولتی ابلاغ شده است و مسئله خوابگاه ها باید زیر نظر خوابگاه های غیر تعاونی خوابگاران قرار گیرد در این صورت بحث ایجاد خوابگاه ها پذیرفته نمی شود.
وی تصریح کرد: با ابلاغ وزیر کشور در استانها، کار گروه سازماندهی خوابگاههای دانشجویی زیر نظر هر استان شکل گرفته است.
وی به فعالیت های فرهنگی در خوابگاه ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مبلغ 1.5 میلیارد تومان برای فعالیت های فرهنگی در خوابگاههای دانشجویی ابلاغ شده است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.