سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوابق داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر ذره بین

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: سوابق داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله از سوی مراجع چهارگانه و هیئت‌های اجرایی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به استناد ماده ۴۸ قانون انتخابات، از روز ۱۰ آذرماه همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان، آغاز شد و این روند تا ۲۱ آذرماه جاری ادامه دارد.

او با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی از سوی هیئت‌های اجرایی، از امروز آغاز شد، افزود: هیئت‌های اجرایی تا ۲۶ آذرماه فرصت دارند تا با استفاده از تحقیقات خود و یا با استناد بر استعلام مراجع چهارگانه به بررسی تایید یا رد ثلاحیت داوطلبان بپردازند.

ترحمی ادامه داد: پس از طی این بازه زمانی، فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه مراتب صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان را به آن‌ها اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه داوطلبانی که در فرایند فوق صلاحیتشان تایید نشود، حق اعتراض دارند، افزود: اعتراض و شکایت این دسته از داوطلبان در مراتب مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت در روز ۲۲ بهمن ماه اسامی نهایی داوطلبان اعلام می‌شود.

او ادامه داد: از ۲۳ بهمن آگهی اسامی نامزد‌های تایید شده توسط فرمانداران اعلام خواهد شد و تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

ترحمی سلامت انتخابات، قانونمداری، امنیت و مشارکت حداکثری را شعار انتخابات این دوره دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل، هیچ یک از داوطلبان حق تبلیغ انتخاباتی در روز یکم اسفندماه را ندارند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در پایان اضافه کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه سالجاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.