او بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون اجازه افزایش قیمت خودرو را نمیدهند، سال گذشته هر کدام از خودرو سازان حدود ۸ هزار میلیارد تومان زیان کردهاند و همچنان این زیان به قوت خود باقی است و اکنون یکی از خودروسازان ۵ هزار میلیارد تومان زیان کردهاند و اکنون خودروها با زیان به فروش میرسند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: خودرو در حاشیه بازار افزایش قیمت داشته و قیمت کارخانه آن تغییری نکرده است. مبالغ سرگردان در بازار بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است از این رو تقاضاها برای ثبتنام خودرو افزایش مییابد تا خودرو را از کارخانه خریداری کرده و پس از آن در حاشیه بازار بفروشند.
بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو در زمستان ۹۸/ نگران افزایش قیمت خودرو نباشید
نعمتبخش ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کوتاه کردن دست دلالان در بازار تمهیداتی را اندیشیده است که کافی نیست به طور مثال گفتند که به هر کارت ملی یک خودرو اختصاص مییابد که برخی از این شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کردند و کارت ملی از افرادی که متقاضی نیستند اجاره کردند.
او گفت: بارها به جناب وزیر گفتهایم که از تجربیات دهه ۷۰ باید استفاده کنیم در دهه ۷۰ با این اختلاف قیمت خودرو تصویب شد که خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین میکند که در خودروسازی به دلیل زیان مالی به وجود آمده، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعهسازان بدهی داریم و قطعه سازان نمیتوانند به اندازه کافی به خودروسازا قطعه دهند تا تولید را افزایش دهیم.
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در مقایسه با سال گذشته افت تولید خودرو را داریم که توان تولید ما حدی دارد. تنها راه برای کنترل قیمت خودرو فروش آن در حاشیه بازار است که پیشبینی میشود به محض اجرای این کار تقاضاها برای خرید خودرو در کارخانه کاهش یابد.
نعمتبخش ادامه داد: اکنون پراید در کارخانه ۳۷ میلیون تومان به فروش میرسد که در حاشیه بازار ۵۰ تومان است در صورتی که در بهمن ماه سال گذشته قیمت تمام شده آن ۳۹ میلیون تومان بود.
انتهای پیام/
خیلی ساده است .اینو درمورد گوشت مرغ و ارزاق هم میشه دید
حالا تو این مدت که توی شیب داره زور میزنه یه کم هم هزینه میکنه. از ماست که بر ماست
شما جای دولت،. ،. ،رو گنج خودرو بخوابی از این سود دست میکشی و خودرو وارد میکنی.
شما واردات خودرو را ازاد كن ببين چطور قيمت پرايد برميگرده روي ٨ ميليون تومن چون ديگه كسي سراغ اهن پاره هاي داخلي نميره كه نه كيفيت دارن نه آپشن و نه ارزش خريد ... اما مساله اي كه براي همه مردم واضحه و شما هم اينو خوب ميدونين اينه كه نذاريد هيچ خودرويي وارد ايران بشه تا شماها بتونيد به راحتي كنترل بازار تابوت هاي متحرك رو بدست بگيريد و روز به روز هم با خيالي راحت و اسوده به قيمتها افزايش بدين
دم همتون گردمممممم
بالاخره يه روزي جواب بايد بدين
اما اگر هدف پول دار شدن دست های پشت پرده س که دقیقا مثل اوضاع الان ماست جز اینکه بگم ما خیلی بدبخت و مردمی ساده تشریف داریم چیزی نمی تونم بگم در اخر میخوام بگم این اوضاع نه با حرفای من درست میشه و نه معجزه ای قراره رخ بده ...
دوستان یرن تو سایت باما سرچ کنن می بینن که اکثر خودرو های صفر فروشی از مال بنگاه ها و نمایشگاه های خاصی هستند و مردم عام کمتر فروشنده هستند . یا پول خرید همون به اصطلاح لگن رو ندارن یا اگه خریدن برای استفاده شخصی می خوان و فروشنده نیستند .
صنعت خودرویی که بقول خودشون از اول سال تا حالا 35 هزار میلیاد تومان ضرر داده وباعث این همه الودگی هوا این سفته بازی ها و... هست واقعا بدرد چی میخوره این ضرر اگه به قیمت ازر ازادهم حساب کنیم 3 میلیارد دلار میشه حالا این از جیب کی میره ؟
لطفا باقای نعمت بخش هم بگید شما همه راهها را رفته اید و به نتیجه نرسیده اید یکبار هم شده این راه را امتحان کنید تا ابد دعاگوی شما هستیم
مسول که نداریم
یادمه خبرنگاری ازش پرسید شما خودت پراید سوار میشی ؟ گفت قرار نیست من هم مثل مردم عادی پراید سوار بشم که
کدوم زیان مالی ؛ خودروسازها که همپای افزایش نرخ ارز و طلا و ... قیمت محصولاتشون رو بالا بردن
واردات هم که بستن .. محصولاتشون رو به زور دارن میفروشن به خلق اله ... چطوری ضرر کردن ؟!
سیر خبر از گرسنه نداره و
سوار هم خبر از پیاده نداره
به والله از صبح ساعت 7،15میروم درب مغازه پنچرگیری یک سره ظهر هم تعطیل نمیکنم تا شب ساعت 10 نه پنج شنبه نه جمعه تعطیلات نداریم ولی باز هم هشتمان گرو چهارمان هست
چرا خرید یک پراید مدل 90برای ما شده آرزو چرا