سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار‌های کاهش حوادث و سوانح رانندگی در استان مرکزی

در نشست هماهنگی سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی راهکار‌های کاهش حوادث و سوانح رانندگی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در نشست هماهنگی سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی در خصوص راهکار‌های کاهش حوادث و سوانح رانندگی بحث و تبادل نظر شد.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این نشست گفت: آمار بالای حوادث ترافیکی و شمار جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای و درون‌شهری در استان مرکزی قابل قبول نیست و باید برای کاهش آن برنامه اثربخش داشت.

اکرمی افزود: مسائل و مشکلات ترافیکی استان مرکزی باید به صورت کارشناسی در کارگروه سلامت استان بررسی و تصمیمات کاربردی در این راستا در مرحله عمل قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه کارگروه سلامت استان با هدف کنترل حوادث ترافیکی و کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای باید راهبری شود گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی اصلی‌ترین دلیل بروز تصادف‌ها است، اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد که باید در استان جدی گرفته شود.

جایگاه دوم استان مرکزی در حوادث و سوانح ترافیکی کشور

سجادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه با اشاره به جایگاه دوم استان مرکزی در حوادث و سوانح ترافیکی کشور گفت: متاسفانه این جایگاه مناسب استان مرکزی نبوده و در نشست هیات اندیشه‌ورز استان مصوب شده با انجام برنامه‌های مناسب و اتخاذ تدابیر ویژه و ارائه راهکار‌ها بتوانیم با کاهش میزان سوانح جایگاه استان را بهبود ببخشیم و به نرم بهتری برسانیم.

سجادی با اشاره به اینکه تعداد تلفات حوادث ترافیکی در استان مرکزی در سال ۹۶ حدود ۵۲۰ نفر بوده و این میزان در سال ۹۷ به ۵۶۴ نفر رسیده و همچنین تعداد مصدومین سال ۹۶ به میزان ۱۳ هزار نفر بوده که این تعداد در سال ۹۷ به ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده افزود: این تعداد، آمار بسیار بالایی است و بایستی بتوانیم چاره اندیشی کنیم تا این آمار کاهش یابد.

بالای ۶۵ درصد عامل سوانح و حوادث کشور عامل انسانی است

او با بیان اینکه براساس آمار موجود در کشور بالای ۶۵ درصد عامل سوانح و حوادث عامل انسانی است گفت: لازم است در فرهنگ ترافیک اتفاقاتی بیافتد که بر این اساس به این نتیجه رسیدیم تا بحث مجامع سلامت که سلامت جامعه را هدف قرار می‌دهد گفتمان غالب به سمت سوانح و حوادث ترافیکی قرار گیرد تا بتوانیم با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی میزان سوانح کاهش یابد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه ایجاد چالش رسانه‌ای و آگاهی و بالا بردن حساسیت مردم نسبت به سوانح و حوادث راننگی و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه را از دیگر راهکار‌هایی دانست که با همکاری آن‌ها می‌توان در حوزه ترافیک و کاهش حوادث کمک کند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.