مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر اینکه سن فرسودگی در تمام دنیا بر حسب میزان پیمایش است و نه در حذف سال تولید، گفت: ممکن است این اتوبوسهایی که ۱۰ سال از زمان تولید آنها گذشته ۱۵ سال دیگر هم بتوانند کار کنند.
سنندجی با تأکید بر اینکه اتوبوسهای دو کابین به لحاظ عددی عمرشان به سن فرسودگی رسیده است، گفت:، ولی به لحاظ پیمایشی فرسوده نشدهاند، چون موتورهای آنها قوی و دارای استاندارد بالاست و با نصب فیلتر دوده هم یک مرحله دیگر استانداردشان بالاتر رفته است.
او با بیان اینکه اتوبوسهای دو کابینه هنوز توانایی کار کردن دارند، گفت: بالای ۴۰۰ اتوبوس دو کابین بالای ۱۲ سال سن دارند، اما همچنان قادر به کار کردن هستند.
بیشتر بخوانید: ضرورت راهاندازی خط BRT قدس به میدان آزادی
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه مقرر شده تا ۷۰۰ اتوبوس به اتوبوسرانی تهران داده شود، گفت: اتوبوسهای تک کابین هم، چون مربوط به سال ۸۴ هستند و استاندارد موتورشان یورو ۲ است اولویت جایگزینی با این دسته از اتوبوسها است.
سنندجی اظهار کرد: اگر اتوبوس دیزلی با استاندارد یورو ۵ بیاوریم قاعدتا اتوبوسی خارج نخواهیم کرد، چون مجبور میشویم اتوبوسهای گازسوز را خارج کنیم لذا ترجیح میدهیم که اتوبوسهای گازسوز فعلا کار کنند و این اتوبوسها به ظرفیت ناوگان اضافه شوند.
او با اشاره به جلسات برگزار شده با وزارت کشور اظهار کرد: مقرر شده که ۷۰۰ اتوبوس به تهران بدهند و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شوند.
سنندجی در خصوص زمان تحویل این ۷۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد.
انتهای پیام/
اینجوری تا ده سالم نیازی به واردات اینا نداریم