سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ کیلوگرم سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سرانه مصرف ماهی در سال ۹۸ در آذربایجان شرقی هفت کیلوگرم است که تقریباً ۶۰ درصد مصرف سرانه کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذا‌های دریایی استان گفت: از سال ۹۲ تا به امروز متوسط سالانه تولید ماهی و آبزیان در سطح استان بیش از ۵۰۰۰ تن برآورد شده است و این در حالتی است که ظرفیت بالقوه استان بیش از ۳۰ هزار تن هست.

او گفت: در حال حاضر یک پنجم ظرفیت واقعی استان تولید می‌شود؛ لذا با همدلی و مساعدت مسئولین، همراهی مردم و سرمایه گذاری سرمایه گذاران می‌توان ظرفیت بالقوه استان را به بالفعل تبدیل کرد.

او گفت: اولویت ما در تولید و مصرف محصولات دریایی و آبزیان، بازار‌های داخلی استان با قطع دست واسطه‌ها و رساندن ماهی و آبزیان با قیمت منطقی و معقول به دست مصرف کنندگان در کلانشهر تبریز و سایر شهرستان‌های استان است.

جعفروند افزود: اخیراً طی هماهنگی‌های بعمل آمده با شهرداری‌های تبریز و تهران مقرر شده تا در میادین میوه و تره بار این کلانشهر‌ها، غرفه‌هایی در اختیار تولید کنندگان محصولات شیلات و آبزیان قرار داده شود تا بطور مستقیم این محصولات به دست مصرف کنندگان برسد تا جامعه مصرف بتواند از محصول سالم و ارگانیک استفاده کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی با خاطرنشان ساختن این موضوع که سرانه متوسط مصرف ماهی در کشور‌های توسعه یافته ۲۳ کیلوگرم، در حال توسعه ۱۸ کیلوگرم و متوسط جهانی ۲۰ کیلوگرم می‌باشد، افزود: با توجه به اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۲ کیلوگرم است و سرانه مصرف در استان آذربایجان شرقی هفت کیلوگرم است، باید گفت مصرف غذا‌های دریایی در کشور و به طبع آن در استان ما نیز کمتر از متوسط جهانی است.

جعفروند گفت: مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی کامل دارد تا در تمامی زمینه‌ها منجمله ارائه خدمات کارشناسی و فنی در کنار سرمایه گذاران این بخش بوده و به وظایف قانونی خود عمل کند.

او با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی از وظایف اصلی وزارت جهادکشاورزی می‌باشد، گفت: یکی از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در این خصوص غذا‌های دریایی و گوشت ماهی بعنوان محصولی سالم و ارگانیک است.

جعفروند در پایان سخنان خود سد‌های خاکی و چاه‌های عمیق متعدد در شهرستان بستان آباد را ظرفیت و پتانسیل خوبی در راستای توسعه پرورش ماهی و آبزی پروری برای این شهرستان دانست.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، شیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.