سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولادقباد در جمع خبرنگاران:

برای تحقق رسالتمان ثبت نام می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای تحقق رسالت و وظیفه خطیری که برعهده داریم امروز برای ثبت نام آمده ایم و برنامه‌هایی را متناسب با کمیسیون‌های تخصصی داریم

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برای تحقق رسالت و وظیفه خطیری که برعهده داریم امروز برای ثبت نام آمده ایم و برنامه‌هایی را متناسب با کمیسیون‌های تخصصی داریم. اگر بتوانیم تا انتهای مجلس دهم این طرح‌هایی را به سرانجام برسانیم، پیگیر طرح‌هایی خواهیم بود که از مطالبات جامعه زنان است.

او ادامه داد: یکی از مطالباتی که زنان دارند و ما هم از ابتدای ورود به مجلس پیگر آن بودیم، طرح صیانت از امنیت و کرامت زنان در برابر خشونت بوده که هنوز پیگیری آن هستیم تا لوایح آن از دولت به مجلس بیاید. قوانین خوبی هم در مجلس دهم با پیگیری فراکسیون زنان تصویب شد که اعطای تابعیت به فرزاندان مادران ایرانی و پدران اتباع یکی از این قوانین بود که اکنون می‌توانند مانند سایر فرزندان از امکانات و خدمات استفاده کنند. یکی دیگر از این اقدامات، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بود که این طرح مراحل نهایی خود را برای تصویب در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

اولاد قباد افزود: تلاشمان این است که تا انتهای مجلس دهم سایر طرح‌ها و لوایح را به خصوص در مورد زنان سرپرست خانواده و بدسرپرست پیگیری و تصویب کنیم، زنان مجلس دهم تمام تلاش خود را داشتند و در کمیسیون‌های تخصصی توانستیم مسئولیت خود را داشته و پیگیر مصوبات قانونی برنامه ششم و سایر طرح‌ها باشیم.

او درباره عملکرد مجلس دهم گفت: در مجلس دهم آقای عارف و آقای لاریجانی اذعان کردند که زنان این دوره برای احقاق حقوق خانواده فعال بودند و خیلی اقدامات انجام دادند.

عضو فراکسیون زنان تصریح کرد: امام راحل فرمودند که میزان رای ملت است مردم هر تصمیمی که بگیرند به آنان احترام می‌گذاریم؛ امیدوارم برای ارتقای جایگاه نظام اسلامی، مردم همانطور که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند و با همدلی و همبستگی و همراهی پیش آمده اند، اکنون با همدلی و همبستگی ملی بین همه دیدگاه‌ها و سلایق بر اساس منافع ملی اقدام کنیم و حافظ منافع ملی و مصالح عمومی باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.