سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنجش مهارت متقاضیان گواهی مهارت در کرمان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ۵۲ هزار و ۵۱۳ نفر از متقاضیان گواهینامه مهارت در این استان تا پایان آبان امسال سنجش شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: شهرستان کرمان با یک هزار و ۶۸ نفر، بم ۴۴۴ و سیرجان با ۳۰۸ نفر بیشترین شرکت کننده در آزمون‌های سنجش مهارت را دارا بوده اند.

او افزود: در آزمون‌های مراکز ثابت، تیم‌های سیار مستقر در پادگان و زندان و متقاضیان طرح هجرت، کارآموزان پس از اتمام دوره‌های آموزشی مربوطه در آزمون پایان دوره به صورت کتبی و عملی شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای استاندارد می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به ارزش بین المللی گواهینامه مهارت آموزی گفت: آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شامل آزمون‌های مختلف مراکز ثابت، تیم‌های سیار، طرح هجرت، تفاهمنامه ها، ادواری و هماهنگ است.

او تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز لازم را دریافت نموده اند نیز پس از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی موظف به معرفی کارآموزان خود به سازمان جهت انجام آزمون هستندکه کارآموزان پس از شرکت و قبولی در آزمون پایان دوره، موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای استاندارد خواهند شد.

جهانگیری بیان کرد: در آزمون‌های متقاضیان آزاد (ادواری) هم افرادی که که توانایی و اطلاعات مهارتی در رشته خاصی را دارند و خواستار تعیین صلاحیت فنی خود هستند ضمن مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستانها، در آزمون مربوطه شرکت و در صورت قبولی، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان داشت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.tvto-kr.ir و یا آدرس اداره کل، مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های سراسر استان مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۳۴۳۲۱۱۰۲۵۱-۵ و ۳۲۱۱۷۵۳۵ تماس حاصل کنند.

او بیان کرد: دومین دوره مسابقات آسیایی مهارت در مهر ماه سال ۱۳۹۹ در شهر ابوظبی امارات متحده عربی با حضور ۱۸ کشور آسیایی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و متقاضیان جهت اطلاع از سایر شرایط و ثبت نام می‌بایست به ادارت کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

او افزود: دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت بعد از بررسی و احراز شرایط لازم متقاضیان نسبت به برگزاری اردو‌های آماده سازی اقدام و نفرات برتر این اردو‌ها را به مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ اعزام خواهند نمود.

جهانگیری گفت: آموزش‌های مهارتی در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۶۰۰ مرکز آموزشی آزاد استان کرمان به افراد علاقمند ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مهارت ، گواهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.