سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم :

خواستار ارتباط صنایع با دانشگاه هستیم/کاهش مشکلات صنایع در گرو اعتماد به دانشگاه است

منصور غلامی گفت:خواستار ارتباط صنایع با دانشگاه هستیم، اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گناباد گفت: ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای رویکرد مهم دولت و وزارت علوم است و در حوزه آموزش عالی گسترش کمی خوبی در سنوات قبل ایجاد شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال ۱۳۹۴ مصوب و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد، ساماندهی آموزش عالی کشور بدین معنی که در هر استان یک شبکه رسالت علمی متشکل از مراکز علمی موجود شامل دانشگاه‌ها و مجتمع‌ها و مراکز آموزشی، ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی را از نظر گسترش کمی و ماموریت‌گرا کردن آموزش عالی به صورت کارشناسی بررسی و این مبنای مهمی برای گسترش کیفی و توسعه مراکز آموزش عالی در آینده خواهد بود.

وزیر علوم گفت: در مرحله نخست گسترش کمی آموزش‌های عالی که دولت هزینه‌های زیادی بابت آن‌ها داده و از نظر کیفی به جایگاه واقعی نرسیده تعدیل می‌شود و در مرحله اول کیفی‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و توسعه آن براساس برنامه راهبردی خواهد بود.

غلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب علمی دانشجویان و مراکز آموزش عالی و طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی که در این مراکز تهیه شده است، افزود: خواستار ارتباط صنایع و بخش‌هایی که به مباحث فناوری نیاز دارند با دانشگاه هستیم و اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود و مشکلات صنایع نیز کاهش خواهد یافت.

او درباره مجتمع آموزش عالی گناباد نیز ادامه داد: مجتمع آموزش عالی گناباد شروع خوبی داشته و حمایت‌ها و توصیه‌های وزارت علوم به خوبی در آن مدیریت شده و ادامه این روند با همین سرعت رو به رشد سبب ایجاد شرایط بهتری در این مجتمع خواهد شد.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم توانسته است پارامتر‌های مورد قبولی در سطوح بین المللی داشته و با اجرای طرح‌های شایسته ارتقا یابد، مجتمع آموزش عالی در گناباد نیز در حال رشد بوده و پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها و اقدامات خوبی که در آن انجام شده قابل تقدیر است و ظرفیت ایجاد رشته‌ها، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مختلف را دارد تا با ارائه برنامه مجوز آن را گرفته و گسترش یابد این مجتمع ظرفیت ارتقا به دانشگاه را دارد که منوط بر تصمیم شورای گسترش است.

 
منبع:  تسنیم
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.