سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم توجه ترامپ به توصیه‌های امنیتی

منابع مطلع در کاخ سفید اعلام کردند ترامپ به توصیه‌های امنیتی گوش نمی‌کند و همین مسئله احتمالا دلیل چالش‌های او در پرونده استیضاحش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع مختلف در کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به توصیه‌های امنیتی گوش نمی‌کند و همین مسئله احتمالا ریشه چالش‌های استیضاحی اوست.

منابع مطلع مختلف در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفتند که دونالد ترامپ همچنان از تلفن شخصی همراه خودش برای تماس تلفنی استفاده می‌کند.

این درحالی است که مسئولان کاخ سفید به وی هشدار داده اند این کار می‌تواند به جاسوسی دستگاه‌های امنیتی کشور‌های دیگر از او منجر شود. مقامات کاخ سفید می‌گویند به احتمال زیاد گفتگوی تلفنی تابستان امسال رئیس‌جمهور ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین نیز شنود شده است.


بیشتر بخوانید: ادعای احتمال شنود مکالمه تلفنی ترامپ و وکیلش از سوی روسیه


سی‌ان‌ان گزارش داد احتمالا دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی گفتگو‌های رئیس‌جمهور ترامپ با رودی جولیانی مشاور حقوقی ترامپ را نیز شنود کرده اند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گزینه استیضاح وی را کلید بزنند.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا از طریق تهدید شاهدان، مخفی کردن اسناد و اقداماتی دیگر در رویه تحقیقات درباره ماجرای اوکراین گیت اخلال ایجاد می‌کند که واکنش کاخ سفید را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.