سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیس الخزعلی: درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات مردود است

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق هرگونه درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات عراق را محکوم کرده و گفت اطاعت از مرجعیت دینی واجب بوده و تمام سلاح‌ها باید در دستان دولت باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در پیامی توئیتری هرگونه درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات عراق را محکوم کرده و نوشت: «درگیری مسلحانه غیرقابل قبول است و باید تمامی افراد مسلح عقب نشینی کنند. اطاعت از مرجعیت دینی واجب بوده و تمام سلاح‌ها باید در دستان دولت باشد و باید از فتنه داخلی بر حذر باشیم.»

آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق روز جمعه در اظهاراتی بر انتخاب نخست وزیر جدید بدون دخالت خارجی‌ها تاکید کرد. (بیشتر بخوانید)

عبد المهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز در کربلا، بار دیگر بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات مردم عراق تأکید کرد.


بیشتر بخوانید: تظاهرات مردم عراق در دفاع از مرجعیت دینی این کشور + تصاویر

۴ کشته در تیراندازی افراد ناشناس در بغداد


الکربلائی گفت اگر تحرکات مردمی گسترش پیدا کند، می‌تواند ابزار کارآمدی برای فشار به کسانی باشد که قدرت در دستشان است تا از این طریق، اصلاحات واقعی صورت گیرد.

روز جمعه ده‌ها هزار نفر از مردم عراق در بغداد، پایتخت این کشور اقدام به تظاهرات برای حمایت از مرجعیت دینی کردند.

این تظاهر کنندگان پرشور برای لبیک به فرمایشات مرجعیت دینی در میدان التحریر تجمع کردند. آن‌ها همچنین پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را که قصد موج سواری بر تظاهرات مسالمت آمیز مردم را داشتند به آتش کشیدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.