سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند

امام جمعه اراک گفت: جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند و با تکیه به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنند تا کشور روز به روز پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند و با تکیه به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنند تا کشور روز به روز پیشرفت کند

او ادامه داد: ۱۶ آذر، روز دانشجو که روز بزرگی هست و مربوط به زمان طاغوت میباشد، بعد از کودتای ۲۸ مرداد نیکسون بعنوان معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و قصد بازدید از دانشگاه تهران را داشت که دانشجویان برعلیه آن‌ها قیام کردند و در پی این قیام سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند که از آن روز به بعد ۱۶ آذر را روز دانشجو نامیدند.

او اضافه کرد: در زمان طاغوت کل دانشجویان تعدادشان به ۱۶۰ هزار نفر میرسید، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در زمینه تحصیل و پیشرفت علمی به وجود آمده است و اکنون ده میلیون فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در رشته‌های عالی در کشور داریم.

او تصریح کرد: در آن زمان پزشک نداشتیم و پزشک‌هایی که در کشور بودند از کشور‌های مختلف تایلند و پاکستان و فنلاند و... به ایران آمده بودند، اما امروزه پزشکی کشور در رده‌ی اول دنیا قرار دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در زمینه پزشکی ممکن است ابزار نداشته باشیم، اما از نظر علم و دانشجوی پزشکی ما کمبود نداریم و حدود ۸۰ هزار پزشک در زمینه‌های مختلف پزشکی در کشور داریم که این پزشکان بسیار ارزشمند هستند و قدردان زحماتشان هستیم.

او با بیان اینکه من به عنوان طلبه در این زمینه نقش داشته ام ادامه داد: بیمارستان آیت االه خوانساری و بیمارستان امام حسن مجتبی را حمایت و پیگیری کردیم و اکنون در حال فعالیت هستند و پیوند مغز استخوان را در هفته گذشته کلنگ زدیم و امیدواریم با همت و تلاش به بهره برداری برسد.

اما جمعه اراک با بیان اینکه استکبار ستیزی و مبارزه با صهیونیسم یک وظیفه بسیار مهم است گفت: دانشجویان عزیز ما سرمایه‌های بزرگ و پایه‌های امید کشور هستند و آینده این کشور به دست با کفایت دانشجویان و جوانان فرهیخته و نخبه سپرده میشود پس دانشجویان نباید نگاه به غرب داشته باشند بلکه باید با تکیه به ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور را به پیشرفت برسانند.

او افزود: مبارزه با نفاق و شرک و داعش و آل صعود و وهابیت تکفیری که قصد دارند کشور و نظام و جامعه اسلامی را به عقب برگرداند بسیار مهم است و باید در زمینه تحقق عدالت اجتماعی و فساد مبارزه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه پیشگیری و سیاست‌های حکیمانه در مبارزه با فساد بسیار مهم است اضافه کرد: قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد با جدیت پیش قدم شده است و دستگاه‌های اجرایی و نظام مالیاتی و شهرداری‌ها و... باید از سلامت لازم برخوردار باشند و تلاش کنند فساد را به صورت بنیادی از بین ببرند، زیرا جامعه اسلامی، جامعه پاکان و پاکیزگان است و جایی برای فساد در جامعه اسلامی وجود ندارد.

رهبری، محوریت نظام اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: یکی از نکات ارزشمند و مهمی که باید در این روز‌ها به آن توجه داشته باشیم این است که محوریت نظام اسلامی ما رهبری فرزانه انقلاب است و طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی همه زیر نظر ولایت فقیه انجام وظیفه می‌کنند.

او با بیان اینکه ولایت فقیه سخنش آخرین سخن است ادامه داد: همه باید گوش به امر مقام معظم رهبری بدهیم و اگر در حوادث اخیر، رهنمود‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نبود جامعه خیلی بیشتر دچار آسیب می‌شد و در روز یکشنبه که ایشان درسشان را آغاز کردند و در آغاز درس نکات بسیار حکیمانه‌ای فرموند که همه احساس آرامش کردند و متوجه شدند نظام اسلامی از یک تدبیر بسیار حکیمانه برخوردار است.

امام جمعه اراک پیام گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دومین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای استان اصفهان و چهارمحال بختیاری و مرکزی در دو روز گذشته در استان اصفهان برگزار شد و در این اجلاس همه دو دغدغه مهم را بیان کردند اول اسلام و بعد امت اسلامی که دردنیا سرفراز باشند.

انتهای پیام/ ر

خطبه‌های نماز جمعه پانزدهم آذر ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.