سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه؛

افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در انتخاب نمایندگان مجلس افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند. با تشویق چند نفر اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: مسئولیت مجلس شامل قانونگذاری و نظارت است، تمام مشکلات موجود در کشور به مدیریت مجلس ارتباط دارد چراکه صلاحیت وزرا در دست نمایندگان مجلس است و این یعنی لازمه حضور در مجلس داشتن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات است.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: نماینده باید قانون‌شناس باشد و نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ورزد. تعهد نمایندگی بسیار مهم و جایگاهش والا است، باید در زمینه انتخاب مسئولان ورود کارشناسی و جدی داشته باشد، عصاره فضیلت باشد و از فریب مردم دوری کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو گفت: باید این روز گرامی داشته شود و دانشجویان آمریکاستیز در میدان باشند. دانشجویان با شکستن فضای استبداد باعث شدند که روز ۱۶ آذر به عنوان روز استکبارستیزی نامگذاری شود.

وی ادامه داد: تولید علم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که نیازمند ورود جدی است. دانشگاهیان باید در عرصه تولید علم حاضر باشند و پیشرفت را باعث شوند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: امروز دشمن دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشور‌ها و برهم زدن امنیت ملی است و مردم باید در این زمینه با بصیرت و تقوا نسبت به دفع تهاجم دشمنان اقدام کنند.

وی، گفت: تاوان کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان را رهبری جبران کرده‌اند و در جریانات اخیر هم این موضوع به وضوح روشن شد.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه نماز و خانواده از دیگر محور‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.