سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به بیماران مبتلابه انفلوانزا برای پرهیز از خوددرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به علائم آنفلوآنزا که با حال عمومی بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند قبلا اقدام به خود‌درمانی کرده اند.

هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به علائم آنفلوآنزا که با حال عمومی بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند قبلا اقدام به خود‌درمانی کرده اند.

عفونت‌های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی، شبه آنقلوآنزا و آنفلوآنزا عموما جزو بیماری‌های خود محدود شونده محسوب می‌شوند.

بیش از ۸۰ درصد موارد بیماری با استراحت، دریافت مایعات، و در صورت وجود درد و تب با استفاده از مسکن‌های ساده‌ای مثل استامینوفن قابل مدیریت است.

استفاده از "آنتی‌بیوتیک" که برخی به اشتباه به آن "چرک‌خشک‌کن" می‌گویند جایگاهی در درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا ندارد و تنها در صورت تجویز پزشک قابل استفاده است.

بیماران سرماخورده‌ای که از تب، سردرد، سرگیجه و بدن درد شدید و علایم گوارشی مثل تهوع و استفراغ رنج می‌برند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

امکان ویزیت سرپایی توسط پزشک در مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در ساعات اداری و در کلینیک‌های بیمارستان‌ها به صورت شبانه روزی فراهم است و هم‌استانی‌های ارجمند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

آنفلوانزا در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.