سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم اروپا نسبت به شخصیت نا متعارف ترامپ خشمگین هستند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: تظاهرات مردم انگلیس در راستای اعتراض به ترامپ و دولتی است که در بسیاری از موارد با سیاست‌های رئیس جمهوری واشنگتن همسویی می‌کند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تظاهرات مردم انگلیس علیه سیاست‌های ترامپ، گفت: سیاست ترامپ به دلیل اقدامات غیر متعارف، غیر اخلاقی و ضد انسانی که اتخاذ کرده مورد نفرت بسیاری از افکار عمومی جهان است. نظر سنجی‌هایی که نه تنها در اروپا بلکه در بسیاری از کشور‌های جهان شده نشان می‌دهد که ترامپ از جمله شخصیت‌های بسیار منفور است.

او افزود: مردم و افکار عمومی اروپا نسبت به شخصیت نا متعارف ترامپ و  ایفا کردن نقش بزرگی در شکستن پیمان‌های بزرگ بین المللی ناراضی هستند؛ مثل پیمان آب و هوا که می‌توانست از تخریب محیط زیست بین المللی جلوگیری کند. این قبیل اقدامات سبب شده مردم اروپا نسبت به رئیس جمهور آمریکا رویکردی خشمگینانه داشته باشند.

مردم انگلستان از همسویی‌دولت این کشور با ترامپ ناراضی هستند

قنادباشی ادامه داد: از زمانی که ترامپ روی کار آمده  تلاش های بسیاری کرده که به طور دیکتاتوری بین المللی منافع ملی آمریکا را تامین کند و در عین حال منافع دیگر کشور‌ها را نادیده بگیرد، همچنین رئیس جمهور واشنگتن سعی کرده نقش اروپا را در تصمیم‌های بین المللی را کاهش دهد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه مردم انگلستان از همسویی‌های دولت این کشور با ترامپ ناراضی هستند، تاکید کرد: تظاهرات مردم انگلیس تنها اعتراض به ترامپ نیست بلکه اعتراض به دولتی است که در بسیاری از موارد با سیاست‌های رئیس جمهوری واشنگتن همسویی می‌کند.

او افزود: بخش دیگری از تظاهرکنندگان در انگلیس رنگین پوستان و نژاد‌های دیگری هستند که با مهاجرت در اروپا زندگی می‌کنند. این افراد آفریقایی‌هایی بودند که ترامپ با نگاهی نژادپرستانه در مرتبه پست‌تر قرار داده است.

قنادباشی اضافه کرد: ترامپ در آمریکا هم مسلمانان را با عنوان طبقات پست‌تر یاد می‌کند. این موضوع هم یکی از دلایلی است که موجب خشمگین شدن مسلمانان لندن می‌شود چراکه بیش از ۷ میلیون نفر از مردم انگلستان مسلمان هستند، همچنین دیگر بشر دوستانی که معتقد به یک مساوات نژادی هستند.

قنادباشی گفت: آنچه در لندن شکل گرفته است بخش کوچکی از آن چیزی است که در انگلیس وجود دارد چراکه ترامپ سعی کرد که سفر به لندن را انعکاس رسانه‌ای نداشته باشد و خبر سفر را قبل از آغاز سفر در بخش‌های پر شنونده پخش نکنند تا تظاهرات گسترش نیابد.

آمریکا در صدد پیشبرد مقاصد خود با استفاده از توانمندی های کشور‌های عضو ناتو

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: یکی از بخش‌های اعتراضات مردم انگلیس ناتو است، ناتو پیمانی بود که در زمان شوروی سابق برای مقابله با کمونیسم شکل گرفت و بعد از فروپاشی کمونیسم دیگر ناتو فلسفه وجودی ندارد جز کوشش آمریکا برای استفاده از آن در راستای برتری بر کشور‌های دیگر، بنابراین مردم انگلیس از این موضوع هم ابراز ناراحتی می کنند، چراکه کمونیسم از بین رفته و آمریکایی‌ها تنها می خواهند از توانمندی‌های کشور‌های عضو ناتو برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنند.

او ادامه داد: اعتراضات در انگلیس به خواست اندیشمندان، متفکرین و دانشجویان انگلیسی به وقوع پیوست، چراکه آن‌ها معتقدند ناتو امروزه دیگر فلسفه وجودی ندارد و آمریکا از ناتو به عنوان اهرمی برای پیشبرد مقاصد استعماری خود استفاده می‌کند. در نتیجه  این مواردی که گفته شد مجموعه مسائلی است که سبب به خیابان آمدن مردم لندن شده، ولی بخش کوچکی از آن چیزی است که باید انجام می‌شد، در حقیقت اگر مردم انگلیس  پیش از سفر ترامپ به لندن از آن اطلاع دقیقی داشتند، طبیعتا شاهد تظاهرات بسیار وسیع‌تری علیه ترامپ بودیم.

گفتنی است؛ شمار زیادی از مردم انگلیس سه شنبه شب با حضور در خیابان‌های لندن علیه دونالد ترامپ و سیاست‌های او تظاهرات بر پا کردند، این تظاهرات در حالی برپا شد که نشست ۲ روزه ناتو در پایتخت انگلیس از روز سه شنبه آغاز  به کار کرد و  تا چهارشنبه نیز ادامه داشت.

گفته می شود که حضور رئیس جمهور آمریکا در این نشست موجب برپایی تظاهرات در لندن شده و معترضان سیاست‌های او را مورد انتقاد قرار داده‌اند. هزاران تظاهرات کننده در میدان «ترافالگار» لندن حضور پیدا کردند و با حرکت به سمت اقامتگاه سلطنتی، علیه دونالد ترامپ تظاهرات کردند.شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکارد‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها شعار‌هایی علیه ترامپ نوشته شده بود.

همچنین باید گفت که به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم دولت انگلیس برای واگذاری خدمات درمانی همگانی این کشور به آمریکا در جریان مذاکرات تجاری مخفیانه با واشنگتن منتشر شده است.


بیشتر بخوانید: تظاهرات ضد رئیس جمهور آمریکا در لندن + فیلم 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.