سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی علوم پزشکی تربت جام برای مقابله با آنفولانزای انسانی

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تا کنون هیچ مورد حادی از آنفولانزا در شهرستان تربت جام مشاهده نشده است.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با بررسی به عمل آمده و همکاری معاونت درمان دانشکده اتاق ایزوله در بخش داخلی بیمارستان سجادیه تربت جام در نظر گرفته شده است و باید با همکاری همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آموزش به مردم برای پیشگیری از بیماری انجام شود.

او بیان کرد: آنفلوانزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تصریح کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا و گسترش همه‌گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند. افراد درصورتی‌که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده و حتماً از ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند.
 
 افکار با اشاره به رعایت بهداشت فردی به خصوص شتسشو منظم دست با مواد ضد عفونی گفت: پرهیز از دیده بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و عدم حضور در محل کار تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری از راهکار‌های اصلی برای پیشگیری از این بیماری است.

او افزود: افراد در صورت ابتلا به این بیماری در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه و از هر گونه فرایند خوددرمانی خودداری کنند.

انتهای پیام//ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.