سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصابان غیرمجاز روستای نی به زندان محکوم شدند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: قصابان غیرمجازروستای نی مریوان با حکم دستگاه قضایی به پنج ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی گفت:در پی اقدامات ماه قبل گروه‌های ستادی این اداره کل در منطقه نی مریوان به منظور برخورد و جمع آوری مراکز عرضه گوشت کشتار غیر مجاز در این منطقه و ممانعت متصدیان این مراکز صادر شده است.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی کردستان با استناد به مواد قانونی از نامبردگان شکایت و پس از بررسی شکایت در دادگاه، نامبردگان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل پنج ماه حبس محکوم شدند.

وی یادآور شد:اداره کل دامپزشکی کردستان در سال‌های اخیر به اشکال مختلف به متصدیان این مراکز تذکرات لازم را داده بود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:۱۰قصابی غیر مجاز در روستای نی از توابع شهرستان مرزی مریوان فعالیت و به صورت غیرمجاز اقدام به کشتار غیر بهداشتی انواع دام می‌کنند به یکی از معضلات اجتماعی و بهداشتی این شهرستان تبدیل شده‌اند.

ورمقانی با اشاره به اینکه این قصابی‌ها سال‌هاست در این روستا فعالیت دارند، افزود: تا سال گذشته تعداد این قصابی‌های غیر مجاز ۲۱ واحد بود که پاییز گذشته دادستان حکم تعلیق پنج ماهه برای آن‌ها صادر کرد و تعهد کتبی از صاحبان آن‌ها به منظور اخذ مجوز‌های دامپزشکی یا تعطیلی آن‌ها گرفته شد.

ورمقانی اضافه کرد:براساس این حکم، ۱۱ نفر از صاحبان این واحد‌های صنفی قصابی خود را تعطیل کرده یا تغییر شغل دادند، اما ۱۰ واحد دیگر کماکان به فعالیت غیر قانونی خود ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: بسیاری از عوامل بیماری نظیر عوامل باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی از طریق گوشت و آلایشات خوراکی از طریق دام آلوده به انسان منتقل و سبب بروز بیماری‌هایی مانند خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.