سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل در همدان

فرمانده سپاه همدان گفت: ۵ واحد از سهمیه بسیج سازندگی در رابطه با مسکن روستایی مددجویی کمیته امداد این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه همدان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: در اوایل امسال استان همدان به تبع سراسر کشور گریبانگیر سیل شد که در این بارش‌ها و سیل منازل مسکونی روستایی بسیاری تخریب و یا دچار آسیب شدند.

او افزود: به همین منظور ساخت و بازسازی مجدد این مساکن در سطح استان بازسازی و مرمت تعداد ۵۰۰ واحد مسکن آسیب دیده و تخریب شده را به سپاه و بسیج سازندگی واگذار کردند که از این تعداد ۲۳۰ واحد جزء مسکن‌های مرمتی و بازسازی بودند و تمامی این واحد‌ها ساخته و تحویل داده شده اند.

فرمانده سپاه همدان ادامه داد: ۲۵۰ واحد از سهمیه واگذار شده به بسیج سازندگی در بحث احداث بوده که تا کنون ۱۷۸ واحد تقریبا با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام گرفته که امیداواریم به زودی بتوانیم این واحد‌ها را تکمیل کنیم.

مجیدی با اشاره به اینکه از سهمیه ۵۰۰ واحدی واگذار شده به بسیج سازندگی استان همدان تعداد ۲۲ واحد مربوط به اسدآباد بوده است، یادآور شد: در حال حاضر از این سهمیه تعداد پنج واحد آماده شده و امروز تحویل مددجویان کمیته امداد در روستا‌های این شهرستان می‌شود.

اوبا بیان اینکه ۲۲ واحد مسکن روستایی مددجویان کمیته امداد که در سیل اوایل امسال دچار آسیب و یا تخریب شدند، در سهمیه بسیج سازندگی قرار است بازسازی و احداث شوند، گفت: از این تعداد سهمیه مربوط به شهرستان توسط بسیج سازندگی با روند خوبی که در این اقدام داشته اند پنج واحد به بهره برداری رسید.

مجید درویشی کل سهمیه شهرستان را به عنوان مساکن آسیب دیده از سیل اوایل امسال در مجموع ۱۸۰۰ واحد برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۲۹ واحد احداثی و ۶۰۰ واحد تعمیری بوده که در حال حاضر ۶۰۰ واحد احداثی در دست احداث و در مراحل پایانی کار قرار دارند و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه با روند خوب کار بسیج سازندگی مابقی سهمیه ۲۲ واحدی بسیج سازندگی نیز تا قبل از فرارسیدن سرما و تا پایان سال تکمیل و تحویل داده خواهد شد، گفت: تسهیلات هر واحد ۴۰ میلیون تومان بوده که بنیاد مسکن از سوی بانک عامل این تسهیلات را در اختیار واحد‌ها قرار داده و علاوه بر این بنیاد مسکن ۱۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و کمیته امداد ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مددجویان کمیته امداد در این راستا پرداخت کرده اند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان افزود: از طرف دفتر مقام معظم رهبری نیز به هر واحد مسکن ۱۶۰ کیسه سیمان اهدا شد.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.