سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ نماز باید در مدارس نهادینه شود

مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مدارس راه گشای حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام قاسم‌علی نوچمنی مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: همه افراد وظیفه دارند نسبت به ترویج اقامه نماز در جامعه کمک کنند که در این زمینه رسالت آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان سنگین‌تر است.

او افزود: ضروری است برای ترویج فرهنگ نماز ۲ کانون خانه و مدرسه مورد توجه قرار گیرند و کودکان و جوانان به سوی این فریضه الهی تشویق شوند.

مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ایمان به کار تربیتی، تسلط به مباحث دینی و تربیتی از طریق مطالعه مستمر و ملایمت در رفتار و گفتار از ویژگی‌های مهم مربیان و معلمان برای ترغیب دانش‌آموزان به نماز است.

او  بر نهادینه شدن فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: افتخار آفرینی جوانان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس و اوایل انقلاب نشات گرفته از باور‌های عمیق معنوی آنان بود که دستاورد‌های عظیمی را به همراه داشت.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۲۶۹ برنامه در این استان در زمینه نماز اجرا شده که افزون‌بر ۴۳ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

محمد سنجرانی افزود: این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز در سیستان و بلوچستان با ۸۰ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طبق تفاهم‌نامه استانی و ملی در همه‌ی مناطق آموزش و پرورش استان نشست و گفتمان‌های دینی با محوریت نماز برگزار می‌شود.

حمیدرضا رخشانی افزود: هم‌اینک ۵۳۱۲ نماز خانه مستقل، هزار و ۳۷۰ نماز خانه کلاسی، ۴۳۲ نماز خانه چند منظوره در مدارس سیستان و بلوچستان وجود دارد که مجموعا ۲ هزار و ۳۳۳ نمازخانه را تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: همچنین هزار و ۲۶۷ نمازخانه دیگر برای گسترش فرهنگ نماز در مدارس سیستان و بلوچستان موردنیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعداد نماز خانه‌های نیازمند تجهیز در مدارس این استان را هزار و ۳۵۳ نمازخانه عنوان کرد و افزود: ضروری است خیران در این حوزه این نهاد فرهنگی را یاری کنند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.