سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری بازرسان بسیج با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کنترل بازار کرمان

قرارگاه همیاری بازرسان بسیجی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار استان کرمان راه اندازی شد.

حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه صنعتی در استان رخ داده و استان به سمت صنعتی شدن میرود.

حسینی نژاد در نشست هم اندیشی با سردار مطهری و بسیج اصناف استان در زمینه کنترل بازاربا اشاره به ظرفیت‌های خوب استان گفت: اکنون ۵۵ میلیلون تن فولاد در کشورتولید میشود که ده میلیون تن آن مربوط به استان کرمان است.

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: تولید ۳۲ میلیون گندله، ده میلیون تن شمش ودر دست اقدام بودن ساخت ۲۸ ابرکارخانه در استان از مهمترین این ظرفیت‌های موجود است.

او با اشاره به اینکه صنوف تولیدی و توزیعی درا ستان حدود ۸۰ هزار مورد هستند گفت: بنزین در ده صد کالا‌ها تاثیر مستقیم گذاشته و افزاد سودجو در صدد استفاده از این موقعیتند که کار بازرسی ویژه اصناف در دست اقدام است.

حسینی نژاد گفت: در صنوفی که افزایش قیمت بنزین تاثیر مستقیم دارد باید مصوبه تنظیم بازار گرفته شده و مدیریت شود که تاکنون مجوز افزایش قیمت برای هیچ کالایی داده نشده است.

او تصریح کرد:۵ درصد افراد در بازار سودجو هستند که برای مقابله با آن‌ها از سپاه و بسیج اصناف درخواست کمک کرده ایم تا بتوانیم اعتمادی را که زیرساخت اصلی نظام است در جامعه افزایش دهیم.

حسینی نژاد افزود: قرارگاه همیاری بازرسان بسیجی وسازمان صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار استان کرمان به منظور کنترل قیمت‌ها د ریازده محور اصلی، فروشگاه‌های بزرگ، سردخانه‌ها، انبارها، شرکت‌های پخش، شرکت توزیع گاز مایع، کشتارگاهها، مراکزتولیدی و توزیعی، دارو‌های دامی، بازارعرضه کالا، اماکن پر تردد و بنکداران راه اندازی شد.

او افزود:اکنون در استان ۷۰ بازرس کار نظارت بر بازار را برعهدا دارند که این تعداد جوابگوی کامل نیاز بازار نیست.

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: تلفن ۱۲۴ برای ارتباط شهروندان در زمینه تخلفات با بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان ایت که تا کنون ۹۰۰ تماس مردمی ثبت شده است و انتظار میرود مردم کرمان در این زمینه مطالب هگری بیشتری داشته باشند.

سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارلله استان کرمان نیزدر این نشست بیان داشت:با افزایش بنزین صنعت و معدن روز‌های سختی و پرکاری را داشتند.

سردار مطهری افزود: تا قبل از اعلام نرخ جدید بنزین، روزانه صد میلیون لیتر در روز مصرف بنزین ما بود و اگر ادامه پیدا میکرد به وارد کننده بزرگ بنزین تبدیل میشدیم.

جانشین سپاه ثارلله استان کرمان بیان کرد: همچنین قاچاق روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ا زدیگر مشکلات فراروی ما بود که با افزایش نرخ بنزین نباید اجازه داده که پنج درصد سوجو از مردم سواستفاده کنند.

او بیان داشت: مردم باید شدت نظارت‌ها و حضور بازرسان را در بازار بیشتر متوجه شوند وبا ایجاد آرامش در بازار بدانند مسولان دلسوز آن‌ها هستند.

سردار مطهری گفت: بسیج اصناف و گروه‌های جهادی در سراسر استان برای آرامش بازار و جلوگیری از سواستفاده دشمن اماده همکاری هستند.

او تاکید کرد، عدم توجه مسولان نباید موجب میدان داری دشمنان شود.

او تصریح کرد: دشمن به دنبال نا امنی در ایران است و در این زمینه خود ما نباید به مسله گرانی دامن بزنیم.

جانشین سپاه ثارلله کرمان بیان داشت: گرانی و احساس گرانی دو مسله است و نباید جو گرانی در منطقه ایجاد کرد بلکه باید مردم را روشن کرده و مسایل برای مردم تبیین شود.

او افزود: رصد اطلاعاتی منجر به احتکار کالا تا دپوی کالا نیزبا کمک اشراف اطلاعاتی که وجود دارد نیز از دیگر برنامه‌های قرارگاه مشترک بسیج و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در زمینه کنترل قیمت‌های د ربازار خواهد بود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.