سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش ملی سهند حفاظت و توسعه پایدار در مراغه برگزار می‌شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از برگزاری نخستین همایش ملی سهند حفاظت و توسعه پایدار در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: این همایش در راستای معرفی اکوسیستم و محیط زیست کوه سهند به مدت یکروز و با حضور اساتید و صاحب نظران محیط زیست از سراسر کشور، ۲۷ آذر ماه جاری به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می‌شود.

او افزود: این همایش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری و دانشگاه مراغه اجرا می‌شود.

زارعی گفت: تاکنون ۱۵ مقاله تخصصی و علمی در زمینه و محور‌های مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در روز همایش مقاله‌های منتخب ارایه خواهند شد.

او گفت: آمایش و برنامه ریزی راهبردی توسعه سهند، محیط زیست و تنوع زیستی سهند و مشکلات و راهکار‌ها و جایگاه سهند در برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای از جمله محور‌های این همایش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه افزود: پتانسیل‌های گردشگری طبیعی سهند، فرصت‌ها و تهدیدها، تغییرات اقلیم و تاثیرات آن بر گونه‌های گیاهی و زیستی سهند، مخاطرات محیطی و انسانی سهند نیز از جمله محور‌های این همایش ملی است.

زارعی افزود: توالی اکولوژیک سهند و تغییرات آن، ژئومورفولوژی سهند، زمین شناسی سهند، تحلیل وضعیت، سکونت و معیشت اجتماعات شهری، روستایی و عشایری در سهند با تاکید بر فرصت‌ها و چالش‌ها از دیگر محور‌های این همایش خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.