سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معلم‌ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!

یک روانشناس درباره نحوه برخورد معلم‌ها با دانش آموزان در مدرسه توضیحاتی داد.

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برخورد معلم‌ها با دانش آموزان در مدرسه، اظهار کرد: معلمی موفق است که ترس و اجبار را در محیط آموزشی به حداقل برساند.

این روانشناس بیان کرد: استفاده از روش‌های خلاقانه هنگام تدریس بر دانش آموز اثر مثبت می‌گذارد، چراکه تدریس اگر توأم با بازی باشد و محیط سرد و بی روح نباشد، کودکان را از رفتن به مدرسه دلسرد نمی‌کند.

وی افزود: معلم‌ها مخصوصا اشخاصی که با دانش آموزان دبستانی سر و کار دارند باید چهره گشاده داشته و شوخ طبع باشند تا بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

بهزادپور با بیان اینکه باید معلم‌ها با دانش آموزان همدلی کنند، ادامه داد: اگر دانش آموزی ناراحت یا گوشه گیر شده است، باید معلم مشکل را جویا شود، چراکه حس صمیمیت و نزدیکی ایجاد می‌شود.

این روانشناس گفت: معلم‌ها باید بدانند که اگر دانش آموزی در درسش ضعیف است، جلوی سایر دانش آموزان او را تحقیر نکنند، همچنین از عملکرد تحصیلی پایین یک دانش آموز جلوی سایر مادران گله نکنند.

وی تصریح کرد: معلم‌ها حتی به شوخی هم که شده با القاب و الفاظ نامتعارف دانش آموزان را خطاب نکنند، چراکه ممکن است حس ناخوشایندی را در او ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: نکات مهمی که والدین در برخورد با نوجوان باید بدانند


بهزادپور با اشاره به اینکه معلم‌ها نباید بین دانش آموزان تبعیض قائل شوند، اضافه کرد: اگر از یک دانش آموز تعریف و تمجید افراطی شود، تصویری خوبی نسبت به معلم در ذهن سایر دانش آموزان ایجاد نمی‌شود.

این روانشناس گفت: یک معلم باید سلامت روان داشته باشد و بتواند خشم خود را کنترل کند، اگر معلم خلق پایین دارد باید تنظیم هیجانی داشته باشد و با روی گشاده وارد کلاس شود.

وی خاطرنشان کرد: معلم‌ها باید علائم اختلالات روانی و مشکلات دوران کودکی را بشناسند تا بتوانند تشخیص دهند که اگر مشکلی در درس دانش آموز وجود دارد به مشکلات روانشناختی او باز می‌گردد، چراکه کودکی که بیش فعال است تمرکز و توجه ندارد و دست خودش نیست، لذا باید ریشه مشکل را در دانش آموز پیدا کنند و با پدر و مادر او نیز صحبت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
تبعیض بین معلمان از طرف مدیر مدرسه خیلی درد ناکتر هست
ناشناش
۲۱:۵۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ممنون که درد ما دانش آموزان را گفتید
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام خانم روانشناس شما کنکور را حذف کنید ما معلمان متوسطه دوم هم کلاس را تست و تشریح سوالات کنکور و نهایی سپری نمی کنیم . و کلاس خلاقانه داریم .
عمار
۰۷:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
ما برای وصل کردن آمده ایم نی برای فصل کردن آمدیم .
تشویقهای مادی و مالی مانند پول نقد و کتاب داستانهای مورد علاقه کودکان و جوایز دیگر بسیار تاثیر گذار است در جانماز فرزندانتون همیشه جایزه های تشویقی بگذارید در مساجد روحانیان مساجد باید کودکان و نوجوانان و جوانان را با همین ترتیب تشویق کنند نه فقط با سخنرانیهای طولانی و خشک و خالی دین اسلام ناب محمدی ص دین کاملیست که از ابعاد مختلف و با هر سلیقه ایی برای جذب افراد به خودش هزاران راهکار دارد و هیچ وقت به بنبست جذب افراد نمی خورد انسانهایی که تنها با یک روش نصیخت و سخنرانی خشک و خالی برای جذب افراد به دین اسلام ناب محمدی ص تلاش می کنند بهتر است در روش جذبشان تغییرات اساسی انجام دهند تا موفقتر و جذابتر کنند روش ترویج دینیشان را روحانیان تمامی مساجد در کل کشور و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید منابع مالی در اختیارشان گذاشته شود و در راه ترویج دین اسلام ناب محمدی ص خرجش کند هزینه کردن مالی در این راستا پس انداز است نه پول سوزاندن روحانیان تمامی مساجد باید از لحاظ مالی غنی باشند تا اگر فقیری به آنان مراجعه کرد و گفت این مشکلات مالی را دارم و می توانید در موردم تحقیق کنید بتواند مشکلات مالی آن فرد و افراد را بلاعوض در جامعه حل و فصل کند و آنان را جذب کند مردم دین خشک و خالی که هیچ گره ایی از مشکلاتشان را باز نکنند را نمی پسندند به قول معروف بی مایه فطیره در راه ترویج دین نباید خسیس و کنس و بخیل و ناخون خشک و نظر تنگ بود که قطره آبی از دستتان نچکد برای مردم نیازمند و محروم و بینوا و گرفتار و فقیر و مسکین و زیر خط فقر اسلام ناب محمدی ص از هر لحاظ الحمدالله رب العالمین غنی و ثروتمند است و خواهد بود تا روز قیامت با بخلتان و خساستتان و تنگ نظریتان و بد اخلاقیتان رفتارهای ناپسندتان مردم را از دین اسلام ناب محمدی ص گریزان نکنید که به والله در پیشگاه خداوند جل جلاله مسئولید و از شما نمی گذرد از تمامی امکاناتی که خداوند جل جلاله در اختیارتان به امانت قرار داده به درستی و سخاوتمندی دین اسلام ناب محمدی ص را ترویج و گسترش دهید . آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
چرا یه اتفاقی که میافته برای همه ی معلم ها جمع می بندین
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
به نظرمن ایشان سه هفته در سه نقطه شهر به کلاس تشریف ببرند کلاس راهم اداره کنند وتدریس هم بکنند واز انچه تدریس کردهاند امتحان هم بگیرندتا بعد نظرشان راببینیم چیست
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
ما بارها ازمشاوران در مدرسه استفاده کردیم متاسفانه توان کنترل و تعامل با دانش آموزان را به هیچ عنوان نتوانستند بر قرار کنند
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
بخاطر اینکه تو دانشگاه اساتید کم کاری می کنند و مهارتهارو اموزش نمیدن برعکس از دانشجو میخوان بیان تو کارگاههای خصوصی شون ثبت نام کنند. باید از مشاوران دارای مدرک روان شناسی بالینی استفاده کنین
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
خدا رو شکر معلم پسرم امسال از جون و دل براشون مایه میزاره پسر من مشکل عدم تمرکز داره ولی معلمش برای اینکه از بچه ها عقب نمونه با چند تا بچه ضعیف دیگه حتی از زنگ تفریح خودشم مایه میزاره
انشالله هر چی میگیره حلالش باشه
❤❤❤❤
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
زمان ما فرق دانش آموزا به پدر و مادر خوب یا بد بود الان شده بچه پولدار و بچه معمولی.
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام
خواهشاً به دولتمردان هم بگین تبعیض در بین کارمندان هم ممنوع.