سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند

با تجهیز نسبی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند، این مرکز در اوایل اسفند ماه راه‌اندازی خواهد شد.

مودی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: از سال ۱۳۹۶ طی رایزنی‌های صورت گرفته با دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موافقت اولیه با تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی بیرجند اخذ شد و قرارداد همکاری در پاییز ۹۷ با دفتر نوآوری و کسب و کار نوین این معاونت امضا شد.

اوبا بیان اینکه پس از تخصیص اعتبار اولیه طرح سه‌بعدی این مرکز تهیه  و به دو فاز تقسیم شد افزود: در فاز اول مقرر شد فضای استارتاپی و فضای پارتیشنی جهت حضور شرکت‌ها ایجاد شود.

مودی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای جهت راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه انجام شد، ادامه داد: اختصاص مکان مناسب در طبقه دوم دانشکده مهندسی کامپیوتر و صنایع به میزان ۵۹۰ متر مربع، طراحی داخلی فضای اختصاص یافته، خرید بخشی از اقلام مورد نیاز از جمله صندلی، کامپیوتر، چاپگر، کمد، فایل، رنگ‌آمیزی، نصب اسکلت، پارتیشن‌بندی و نصب درب‌های شیشه سکوریت فضای شرکتی موجود از جمله این فعالیت ها است.

رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: حرکت در مسیر اشتغال و داشتن دانشگاهی کارآفرین، مستلزم وجود زیرساخت‌هایی جهت استقرار شرکت‌‎ها و تیم‌های فعال می‌باشد.

او با بیان اینکه وجود مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاهی می‌تواند گامی موثر در این خصوص ارزیابی شود گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند، پتانسیل بالایی در حوزه کارآفرینی و استارتاپی دارد و چند استارتاپ موفق مانند پازلی و ری‌اکت‌اپ توسط دانشجویان این دانشگاه اجرا شده است.

مودی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند می‌تواند کمک شایانی جهت پیشبرد حمایت از تیم‌ها و استارتاپ‌ها باشد.

 انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.