سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکار پرندگان آبزی و کنارآبزی ممنوع است

شکار پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های بروجن ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی منصوری مدیر حفاظت محیط زیست بروجن گفت: همزمان با فصل شکار پرندگان حفاظت نشده، صدور پروانه شکار برای پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیر‌های این شهرستان ممنوع است.

او، از فرود و استقرار بیش از ۹۰ هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب‌های بین‌المللی گندمان و چغاخور خبر داد و افزود: این تعداد پرنده برای زمستان گذرانی از منطقه سیبری در تالاب‌های منطقه فرود آمدند.

منصوری اضافه کرد: با توجه به فصل شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به این نوع بیماری واگیردار در منطقه دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر فرود آمده در استان از خانواده لک لک ها، مرغابی سانان، خروس کولی، حواصیل، پرستوی دریایی، کشیم کوچک و بزرگ، چنگرها، اگرت‌ها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک سانان و کاکا‌های دریایی هستند.

منصوری گفت: بیشتر پرندگان در آبگیر‌های منطقه از خانواده حواصیل و لک لک‌ها هستند که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان شهرستان بروجن کوچ کرده‌اند.

او با بیان اینکه شکار پرندگان در تالاب‌های این شهرستان ممنوع است افزود: در صورت مشاهده شکار هر گونه پرنده مهاجر در منطقه با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.