وی با بیان اینکه ۸۵ استاندارد برای جلوگیری از تولید آلایندگی توسط موتور خودروها از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست مشخص شده است، اظهار داشت: وقتی قرار است این استانداردها در سیستم خودرو کنترل شود، خودروسازان مشکلاتی را عنوان میکنند و میگویند ما اینک در تحریم بوده و رعایت این ۸۵ استاندارد مشکل است، هرچند که آنها پیش از تحریمها نیز این مسائل را بیان میکردند.
این عضو شورای شهر افزود: به نظر من، خودروسازان طی سالهای گذشته و پیش از اعمال مجدد تحریمها باید از نظر تحقیق و توسعه در تولید موتورهای کمتر آلاینده سرمایهگذاری میکردند و این فناوری را به دست میآوردند که میزان آلایندگی خودروها را کاهش دهند.
بیشتر بخوانید: دعوای شهرداری و راهور بالاگرفت/ پول یا جان مردم؛ هدف شهرداری از اجرای طرح جدید زوج یا فرد چیست؟
حسینی میلانی با اشاره اینکه در مقطعی بحث تجهیز خودروها به کاتالیست مطرح شد تا آلایندگی آنها کاهش یابد، تصریح کرد: در آن موقع خودروسازان مقاومت زیادی کردند و بعد هم که کاتالیست را نصب کردند، بلافاصله قیمت خودرو را به شکل نامتناسبی افزایش دادند. در مورد فیلتر دوده هم اگر قرار باشد که نصب آن بر روی خودروهای دیزل الزامی شود باید هزینه آن متناسب با قیمت فیلتر دوده باشد و اگر اینطور نباشد، ناعادلانه است.
انتهای پیام /