سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

گام‌های کارشناسی برای رونق صنعت شناورسازی در استان/ صدور مجوز ساخت فقط برای شناور‌های تولیدی داخلی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشکلات کارگاه‌های شناورسازی جهت رونق تولید داخلی اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید حسن ابراهیمی در دومین جلسه ساماندهی کارگاه‌های شناورسازی فاقد مجوز که با محوریت رونق تولید داخلی و با حضور نمایندگان اداره کل شیلات، اداره صمت و پایگاه دریابانی چابهار و مدیران شناورسازی‌های فاقد مجوز در سالن جلسات بندر شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آسیب شناسی   و مطالعات انجام شده شناسایی تعداد زیادی شناور‌های بدون هویت صورت پذیرفت، این در حالی است که قبل از ساخت شناور‌ها باید فرایند اخذ مجوز ساخت به صورت قانونی طی و پس از آن برای تولید اقدام شود.

به گفته وی، با توجه به این مهم و جهت ساماندهی کارگاه‌ها و رونق تولید شناور داخلی، کارگاه‌های شناورسازی فاقد مجوز شناسایی شد تا برای رفع مشکلات آن‌ها به صورت کارشناسی اقدام شود، همچنین فعالیت کارگاه‌ها به صورت مجاز و قانونی پیگیری و شناور استاندارد در استان تولید شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که شناور باید بر اساس استاندارد‌های تعریف شده تولید شود، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناور‌های استاندارد داخلی رونق یابد.

ابراهیمی تاکید کرد: کارگاه‌های شناورسازی ابتدا باید جهت اخذ مجوز و پس از آن برای مراحل ساخت شناور استاندارد اقدام کنند، برای شناور‌های صیادی نیز باید موافقت اصولی صید از اداره کل شیلات استان اخذ شود.


بیشتر بخوانید: لایروبی بنادر صیادی چابهار و کنارک سبب افزایش صید ماهی و اشتغال می‌شود


 

او با بیان این که باید صدور مجوز ساخت منوط به تولید شناور در کارگاه‌های استان باشد اضافه کرد: می‌طلبد تدابیری اتخاذ شود تا از ورود شناور‌های فاقد مجوز از خارج استان جلوگیری و جهت رونق تولید داخلی اقدام شود.

در این نشست مشکلات و موانع شناورسازی‌های فاقد مجوز در خصوص فضای کارگاهی، اعتبارات مالی، مجوز، بیمه، نیروی انسانی و ... بررسی و جهت رفع آن راهکار‌هایی ارائه شد، همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی متولی با هم افزایی برای احیای صنعت شناورسازی، رونق تولید داخلی و ساماندهی کارگاه‌های فاقد مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.