سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخر هفته پاییزی با بارشهای اسیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:کارشناسان هواشناسی احتمال بارش باران پراکنده را در آخر این هفته پیش‌بینی کرده‌اند که این بارشها اسیدی است.

 تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  این باران به علت آلودگی هوا نباید تماس با پوست داشته باشد به خصوص بارندگی اولیه به دلیل اسیدی بودن باران موجب سوزش چشم افراد در معرض باران خواهد شد لذا شهروندان مشهدی با استفاده از چتر و یا عدم تردد در زیر باران از عوارض ناشی از تماس با باران اسیدی فردا در این شهر جلوگیری و از خود محافظت کنند.


او افزود: دی اکسید گوگردی که در هوای فعلی مشهد وجود دارد به دلیل ماهیت اسیدی اش بر اثر رطوبت ناشی از باران موجب سوزش چشم خواهد شد.

همتی افزود: طی امروز عصر میانگین شاخص کلی کیفیت هوای کلان شهر مشهد به صورت لحظه‌ای به کمتر از عدد ۱۰۰ ای. کیو.آی کاهش یافته است که این امر از بهبود نسبی هوای این کلان شهر نشان دارد.


او تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی های انجام شده و روند کاهش آلاینده‌ها فردا احتمال تعطیلی مدارس کمتر خواهد بود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تا پایان هفته  پایداری جوی چند روزه هوای مشهد که موجب آلودگی هوا و تجمیع آلاینده‌ها شده بود از بین می‌رود.

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.