سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۶۰ میلیارد تومان طرح اشتغال خرد در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از اجرای حدود هزار طرح اشتغال خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه هزار طرح اشتغال خرد و خانگی طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ به مرحله اجرا رسیده است، گفت:۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی هزینه شده است.

الهی راد با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال یک هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی شد، عنوان کرد: این طرح از سال ۹۴ با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان آغاز و در سال ۹۸ به بیش از یک‌میلیون تومان افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد در مناطق محروم و مرزی با ضریب محرومیت بالا اقدام به ایجاد مشاغل خرد خانگی کرده است، گفت:گروه‌های هدف طرح‌های مشاغل خرد خانگی، سالمندان وزنان سرپرست خانوار هستند.

الهی راد طرح‌های مشاغل خرد خانگی ایجادشده در مناطق محروم را شامل بافت گلیم و جاجیم و فرش دستباف، کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش کبک و بلدرچین، بوقلمون و مرغ بومی، اهدای چرخ‌خیاطی و پرورش بز عنوان کرد و گفت: مشاغل خرد خانگی کمیته امداد خراسان شمالی از محل کمک‌های خیرین و همچنین منابع موردی بلاعوض تأمین اعتبار می‌شود.

او بابیان اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی اجرا می‌شود، افزود: هم‌اکنون مددجویان دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد به فعالیت‌های از قبیل کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، خیاطی، صنایع‌دستی، صنعتی و خدمات مشغول به کار هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: این نهاد پارسال موفق به اجرای ۲ هزار و ۳۶۵ طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان شد و همچنین در هفت‌ماهه امسال نیز توانسته ۱ هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی کند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.