سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت درخت فضیلتی ماندگار برای آیندگان

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان همدان گفت: کاشت درخت فضیلتی ماندگار برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زین العابدینی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان همدان در نشست هم اندیشی درختکاری و نهالکاری در استان همدان همزمان با سراسر کشور گفت: درختکاری یک سنت حسنه واز فضیلت‌های بسبار خوب است.پ

او با اشاره به اهمیت درخت ودرختکاری در دین مبین اسلام افزود: منابع غنی و فراوانی دراحادیث و روایات ما در خصوص فضیلت کاشت درخت وجود دارد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان افزود:کاشت درخت یک سنت پسندیده است واین موضوع هم از نظر عقلی وهم از منظرشرعی بسیار حائز اهمیت است.

او تسویه هوا جلوگیری از فرسایش خاک وایجا منظر وچشم انداز زیبا را از اثرات مثبت غرس نهال عنوان کرد وبر لزوم توجه ومشارکت همه دستگاه‌های اجرائی در اجرای طرح نهالکاری همکانی تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اهمیت ونتایج مثبت طرح‌های آبخیزداری و درخت کاری درحفظ آب وخاک در جامعه گفت: فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی وتوسعه کاشت درخت باید از سطوح پائین شروع شود وبچه‌های ما از کودکی با اهمیت منابع طبیعی، جنگل‌ها مراتع آشنا شوند.

اسفندیار خزائی ادامه داد:  طرح ملی " نهالکاری همگانی برای ایرانی سر سبز" در استان ۱۴ آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان همدان و در مکان‌های تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی اجرا می‌شود.

خزائی گفت: این طرح باشعار"نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" فرصتی برای سر سبزی میهن اسلامی است که با مشارکت دستگاه‌های اجرائی، فرمانداران، سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری‌ها، دهیاران، تشکل‌های زیست محیطی ونهضت سبز، همیاران طبیعت، بسیج سازندگی و اقشار مختلف مردم در استان اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح، بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال در مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان هدف از اجرای این طرح را جلوگیری و کاهش فرسایش خاک، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد رطوبت با حفظ وتوسعه پوشش گیاهی عنوان کرد.

به مناسبت ۵ دسامبر روز جهانی خاک برابر با ۱۴ آذرماه ۹۸، طرح " نهالکاری همکانی برای ایرانی سر سبز" در استان همدان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.