سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

آلودگی هوا؛ عامل بیش از ۳۳ هزار مرگ سالانه در کشور

رئیسی گفت: طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی خسارت ناشی از آلودگی هوا در ایران بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۳ هزار نفر در ایران در اثر آلودگی هوا می‌میرند، گفت: در کلانشهرها، آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون وارد ریه و بافت بدن افراد شده و عوارض زیادی به وجود می‌آورد.

او بیان کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ شاهد کاهش غلظت آلاینده‌های هوا بودیم، اما از سال ۹۴ تا ۹۶ افزایش غلظت و آلودگی هوا را داشته ایم و هم اکنون این آلودگی ۳.۳ برابر حد مجاز جهانی است.

رییسی تصریح کرد: هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم تحمیلی ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است که تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بازار بخشی از آن است.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که در هوای آلوده باید به آن توجه کنید
او گفت: طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی این هزینه در ایران بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار و برابر با ۲.۴۸ تولید ناخالص ملی است.

میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا  در افراد بالای ۳۰ سال بیشتر است

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآوری کرد:  طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران در سال ۹۷، بالغ بر ۳ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال بود که بیماران مزمن تنفسی ۸۵ نفر، سرطان ریه ۹۶ نفر، بیماران قلبی ۱۰۵۸ نفر و سکته‌های مغزی ۵۲۶ نفر بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: برای کلانشهر‌هایی مانند تهران و اصفهان نیازمند برنامه‌ها و تمهیدات ویژه هستیم. همچنین، در جنوب، غرب و شرق کشور با پدیده غبارآلودگی نیز مواجه هستیم که راهکار‌های این آلودگی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.