سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورسیدآقایی مطرح کرد؛

امسال هیچکس از وضع هوای تهران راضی نیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره وضعیت هوای تهران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران صبح امروز در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: بزرگ شدن شرکت‌های مالک تاکسی از مسائل جدی امروز است.

او با بیان اینکه سیستم خودروی شخصی دیگر برای تاکسیرانی مناسب نیست، افزود: در همه جای دنیا تاکسی‌های شهر‌ها توسط شرکت‌ها تأمین می‌شوند و تاکسی‌های تهران هم باید از حالت شخصی خارج شوند و ما هم این مسیر را دنبال می‌کنیم.

پور سید آقایی با تأکید بر اینکه تمام سیاست‌های خود را برای حمایت از این شرکت‌ها به کار می‌بندیم، تصریح کرد: خودرو‌های اپتیما که امروز به عنوان تاکسی به این ناوگان اضافه شدند اگر قرار بود توسط مالک شخصی وارد شوند، هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد، چون هیچ شخصی خودروی ۷۰۰ میلیون‌تومانی را تبدیل به تاکسی نمی‌کند و این نشان می‌دهد باید به سمت شرکتی شدن برویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: برای محل‌هایی که سطح مشتریان آن‌ها متفاوت است و بیشتر توریست‌ها در آنجا حضور دارند باید از خودرو‌هایی در سطح کلاس جهانی استفاده کنیم، چون این کار بیانگر مبلمان شهری ماست.


بیشتر بخوانید: «اپتیما» و «سانتافه» به ناوگان تاکسیرانی اضافه می‌شوند/ خروج تاکسی‌های فرسوده به ازای هر تاکسی وارداتی


او با اشاره به اینکه امروز ۳۷۰ دستگاه خودرو وارد تاکسیرانی شد و ۲۰۰ دستگاه سانتافه دیگر بعد‌ها اضافه می‌شود، گفت: بخشی از هزینه‌ خودرو‌های گازسوز را شرکت نفت پرداخت خواهد کرد، چنانچه هزینه خودرو گازسوز ۴ هزار دلار شود، ۳ هزار و ۸۰۰ دلار را هم شرکت نفت به خاطر صرفه‌جویی در سوخت می‌دهد.

پورسید آقایی افزود: در شرایط فعلی دولت هم پذیرفته است که صرفه‌جویی سوخت با گازسوز کردن خودرو‌ها بیشتر است و میزان صرفه جویی هر سمند تاکسی که گازسوز شود، به ۷ هزار دلار می‌رسد و به ازای هر تاکسی دولت ظرف مدت ۷ سال هزینه این خودرو را برمی‌گرداند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد واردات تاکسی گفت: طرح واردات تاکسی‌های خارجی را دنبال می‌کنیم تا واردکنندگان خودرو بتوانند نسبت به واردات تاکسی به کشور اقدام کنند، این طرح هم در حال حاضر در کمیسیون‌های دولت تصویب شده و باید به هیئت دولت بیاید.

او در پایان با تأکید بر اینکه امسال هیچ کسی از وضعیت هوای تهران راضی نیست، اظهار کرد: در سال‌های قبل با همین وضعیت آب و هوایی، وضعیت آلودگی هوا متفاوت بود، اما امسال میزان آلودگی کمتر شده است.

پور سید آقایی خاطر نشان کرد: سال گذشته هم وضعیت آب و هوایی و میزان بارندگی نسبت به ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.