مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد: ما در حال حاضر ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم که سن آنها بالای ۱۰ سال است که این در شأن مردم و رانندگان تاکسی نیست.
قنادان با بیان اینکه یک سوی پدیده خودروهای فرسوده مربوط به آلودگی هوا و سوی دیگر آن مربوط به مبلمان شهری است، گفت: چنانچه در همه شهرهای دنیا تاکسی به عنوان مبلمان شهری بیانگر کلاس اجتماعی شهر است.
او افزود: ما نباید به تاکسی تنها به عنوان وسیله حمل و نقل نگاه کنیم، زیرا تاکسیرانی بخشی از هویت اجتماعی یک شهر است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه بخش عمدهای از ۲۷ هزار تاکسی فرسوده تهران دارای مالک شخصی است، گفت: نوسازی این تاکسیها مستلزم سرمایه گذاری و حمایت از طرف دولت است.
قنادان با بیان اینکه در طول ماههای گذشته سرمایه گذاری بیشتری انجام دادیم، گفت: جهت گیری ایران خودرو هم در این سالها متفاوت شده است.
او خاطر نشان کرد: ما شرکتهایی داریم که به طور واقعی شرکتهای خودرو مالک هستند و خودشان خودرو آوردهاند، چنانچه امروز ۳۷۰ اپتیما، ۶۰ سمند و ۷۰ پژو وارد ناوگان تاکسیرانی شده و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و تا ۳ هزار شغل نیز قابل افزایش است.
بیشتر بخوانید: «اپتیما» و «سانتافه» به ناوگان تاکسیرانی اضافه میشوند/ خروج تاکسیهای فرسوده به ازای هر تاکسی وارداتی
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ۳ تا ۵ ناوگان تاکسیرانی تهران برای خدمات لوکس است، تصریح کرد: برای این نوع خدمات ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار خودرو وجود دارد و استفاده از این خودروها به خاطر هزینه بالایشان برای رانندگان مقدور نیست.
قنادان در پایان اظهار کرد: تاکسیهای تهران هم فرسوده هستند که باید نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنیم، اما به خاطر قیمت بالایی که دارند این کار توسط اشخاص امکان پذیر نیست.
انتهای پیام/