سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند بیماری آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری مشابه پارسال است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: روند بیماری آنفولانزا در استان مشابه پارسال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: روند بیماری آنفولانزا در این استان مشابه پارسال و کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

او افزود: تا کنون ۲۰۳ بیمار به دلیل علایم شبه آنفولانزا در مراکز درمانی بستری شده اند که از این تعداد ۱۹۵ نمونه تهیه و با ارسال به آزمایشگاه‌های مرجع، نتیجه ۷۵ مورد آن مثبت گزارش شده است.

جزایری با بیان اینکه هم اکنون ۵۸ مرکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان و پایگاه مراجعات را بطور منظم گزارش می‌کنند اضافه کرد: در مجموع دو هزار و ۵۵۰ بیمار با علایم شبه آنفولانزا از مهر ماه امسال تا کنون به مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان مراجعه داشته اند.

او، شایع‌ترین نوع آنفولانزا در استان را مشابه کشور و مربوط به آنفولانزای نوع A و H ۱ N ۱ و پس از آن با شیوع کمتر مربوط به آنفولانزای نوع B اعلام کرد.

جزایری، سرمای زودهنگام و شدید هوا را از علل شیوع بالا و زودتر از موعد آنفولانزا در سطح کشور بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود این موج ۲ تا ۳ هفته دیگر در کشور ادامه داشته باشد.

او با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مبتلایان به بیماری‌های حاد تنفسی و پرهیزشان از حضور در محل‌ها و مراکز تجمعی اشاره داشت.

جزایری گفت: خوشبختانه تا کنون مورد فوتی اختصاصاً ناشی از آنفولانزا گزارش نشده است.

انتهای پیام/ف

۲۰۳ بیمار به دلیل علایم شبه آنفولانزا در مراکز درمانی بستری شده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.