سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایتمندی عمومی؛ مولفه‌ای مهم در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس

فرمانده انتظامی مازندران نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی را از رویکر‌های مهم نیروی انتظامی و جلب رضایتمندی عمومی را مولفه‌ای مهم در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، گفت: تحقق اصل جامعه محوری در برقراری نظم و امنیت فردی و عمومی و تحوّل در نگاه پلیس به جامعه، لزوم تدوین راهبرد‌هایی را می‌طلبد تا ناجا بتواند از امکانات و ظرفیت‌های ارزشمند مردمی در این راستا بهره‌مند شود.

او افزود: در این راستا نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکر‌های مهم نیروی انتظامی است که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

سردار میرفیضی راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها را از جمله اهداف نیروی انتظامی در تحقق این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: اقدامات مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در مراکز انتظامی و کلانتری‌ها با هدف جلب رضایت مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و از نتایج این رویکرد حل و فصل اختلافات خانوادگی است.

او در ادامه از مراجعه ۱۴ هزارو ۱۹۶ نفر به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان و ۷ هزار و ۴۰۳ نفر به مرکز مشاوره آرامش استان در ۸ ماهه امسال خبر داد و افزود: مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روانسنجی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی از مهمترین خدمات این مرکز به شمار می‌روند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: ۸۲ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش استان منجر به مصالحه شد که در این بین اختلافات خانوادگی با ۴۲ درصد بیشترین موضوع پرونده‌ها و مابقی در خصوص مسائل حقوقی، نزاع و درگیری بوده است.

میرفیضی آموزش خانواده‌ها و سایر اقشار اجتماعی را از مهمترین مولفه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: به همین منظور با برگزاری ۲۷۰ جلسه آموزشی برای اقشار مختلف در سطح مساجد، مدارس، کانون‌های فرهنگی طی ۸ ماهه گذشته در مجموع ۱۶ هزار و ۴۹۷ نفر به صورت چهره به چهره از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

او آموزش مهارت‌های زندگی شامل کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت حل مسئله را از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه رشد وتعالی رفتار کارکنان را از دیگر اهداف مرکز مشاوره برشمرد و گفت: ۱۴۴ جلسه آموزشی در قالب ارتقاء بهداشت روانی در سطح یگان‌های اجرایی برگزار شد که ۲ هزار و ۲۴۱ نفر از کارکنان کادر و وظیفه در این جلسات شرکت کردند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.