سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان؛

۲۸ آذر کنگره آیت‌الله تالهی در همدان برگزار می‌شود

استاندار همدان گفت: ۲۸ آذر کنگره آیت‌الله تالهی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید شاهرخی، استاندار همدان در شورای برگزاری استانی کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمد هادی تالهی همدانی گفت: کنگره آیت‌الله تالهی باید در شأن آن عارف ربانی برگزار شود.

او افزود: آیت الله تألهی دست نوشته‌هایی داشتند که توسط آقازاده ایشان جمع‌آوری شده و پس از بررسی ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم به صورت ۸ کتاب درآمده که در روز کنگره از این کتاب‌ها رونمایی می‌شود.

استاندار همدان بیان کرد: المجالس، هزار و یک کلام، ادعیه، ولایت و امامت، معراج و اسرار و زندگینامه آیت‌الله تألهی کتاب‌هایی هستند که در روز کنگره رونمایی می‌شود.

شاهرخی با تاکید بر همه  همکاری دستگاه‌های عضو کمیته های اجرایی این کنگره ملی گفت: دستگاه‌های عضو هزینه‌ها و امکانات لازم را پوشش کنگره تامین می کنند.

او ادامه داد: برگزاری کنگره آیت‌الله تألهی خود ثمره یک کار فرهنگی است و پس از تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری این کنگره قریب به ۲ سال است که در حال برنامه‌ریزی هستیم.

شیخ محمد هادی تألهی در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان در یک خاندان مذهبی متولد شد.

پدرش شیخ مرتضی تألهی تحصیلات مقدمات علوم را نزد برادر بزرگ خود ملا محمد به پایان رسانید. سپس فقه و اصول را نزد افرادی همچون سیدعبدالمجید که از شاگردان طراز اول میرزا حسن شیرازی بود فرا گرفت و در تاریخ پنجم رجب ۱۳۴۸ درگذشت و در نجف دفن شد.

تألهی، سال‌ها نزد پدرش به فراگیری علوم دینی پرداخت. مدرسهٔ زنگنه همدان پایگاه تحقیق و تدریس او بود. او همچنین نزد علمائی، چون میرزا علی آقا خلخالی، سید علی عرب و حیدرعلی محقق درس خواند. حواشی بر قواعد انصاری، حواشی به متاجر شیخ و شرحی بر مجموعه ملا هادی سبزواری از جمله تألیفات تألهی است.

انتهای پیام/ا

 

در دارالمومنین همدان دومین کنکگره ملی آیت الله تاهلی را برگزار می شود

 

برچسب ها: اخبار مذه ، کنگره ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.