سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت جدی رسانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت جدی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هستیم، گفت : انتظار داریم در تولید محتوای برنامه‌ها بیشتر از کتابخوانی و کتابخانه‌ها استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی با نیرو‌هایی کارآزموده و متخصص و با رسالت توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در جامعه در حال تلاش است و کتابداران سربازان فرهنگی جامعه هستند.

او از همکاری‌های صدا و سیما در طول سال و به ویژه در اطلاع‌رسانی هفته کتاب و کتابخوانی و جشنواره‌های کتابخوانی قدردانی کرد.

او خواستار افزایش همکاری‌های متقابل فرهنگی و رسانه‌ای بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به وضعیت کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵ باب کتابخانه عمومی دارد که یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در آن‌ها موجود است.

حسنی‌خونسار افزود: اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت رفته است.

مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه گفت: عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای رسالت کاری خود و توسعه فرهنگ مطالعه مفید بسیار مطلوب است و جای تقدیر دارد.

افشین امیری افزود: باید در تولید محتوای برنامه‌های سیما موضوع کتابخوانی کودکان و نوجوانان و تلاش برای جذب حداکثری آن‌ها صورت گیرد و جذابیت مطالعه کردن باید در رسانه‌ها به تصویر کشیده شود.

او در راستای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه عمومی گفت: مجموعه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در تمامی بخش‌های خود آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی است و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.