سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالیف کتاب پکیج رزمی سلامت در مهاباد

نویسنده مهابادی برای اولین بار در این شهرستان کتابی با موضوع ورزشی و سلامت تالیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مصطفی پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد گفت: کتاب پکیج رزمی سلامت نوشته صلاح الدین صوفی زاده شامل ۵ مولفه اصلی از جمله آسیب‌های ورزشی، تغذیه، آمادگی جسمانی، بدنسازی صحیح و حرکات کاربردی دست و پا و فنون دست به یقه شدن است که حاصل ۳۰ سال فعالیت او در ورزش‌های رزمی است.

او اضافه کرد: هر فردی که در رشته‌های رزمی فعالیت می‌کند باید با این ۵ مقوله آشنا باشد و در مواقعی که آسیب‌های ورزشی در محل فعالیت اتفاق می‌افتد بایستی بلافاصله میزان آسیب دیدگی ارزیابی شده و به صورت علمی با مصدوم رفتار کرد.

مصطفی پور گفت: همچنین در این کتاب تمامی آسیب دیدگی‌ها و اقدامات اولیه (محافظت، کیسه یخ، آگاه سازی فرد آسیب دیده و استراحت) که باید برای تیمار نمودن فرد آسیب دیده انجام شود به تفکیک اشاره شده است.

او اظهار داشت: دومین مقوله اشاره شده در این کتاب موضوع تغذیه است که در این قسمت ورزشکاران با پروتئین ها، هیدارت‌های کربن، چربی‌ها و مکمل‌های غذایی آشنا می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد بیان کرد: سومین مقوله آمادگی جسمانی است که شامل آیتم‌های مختلفی از جمله آمادگی عضلانی و آمادگی انرژی (ورزش‌های هوازی و بی هوازی) و مواردی که باعث بالا رفتن سرعت عمل ورزشکار، استقامت و قدرت بدنی، تعادل و توانایی فرد می‌شود، است.

او ادامه داد: بدنسازی یک ورزش مکمل و ضروری است است که اگر به صورت صحیح و مستمر انجام شود سبب افزایش استقامت، توان و قدرت و سرعت فرد ورزشکار می‌شود همچنین دریک برنامه شش ماهه که در این کتاب به آن اشاره شده است ورزشکار می‌تواند در این مدت ضربات پایه‌ای دست و پا و فنون دست به یقه شدن، دانش لازم در خصوص آسیب‌های ورزشی، دانش مختصر و لازم از تغذیه ورزشی، آماده سازی عضلات به وسیله بدنسازی با وزنه را یاد بگیرد.

صلاح الدین صوفی زاده یکی از کارکنان در امور مالی بیمارستان که دارای مدرک کاردانی بیهوشی علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است کتاب خود را حاصل دسترنج سال‌ها فعالیت در عرصه ورزشی رزمی می‌داند.

انتهای پیام / س خ 

کتاب پکیج رزمی سلامت در مهاباد تالیف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.